Trodde det stod tidigare i tråden, men jag kan ha missat att skriva det? Vilket fall så har jag en helt nybyggd TH400 med ALLT utbytt. Så lådan skall jag inte behöva oroa mig för. Vi får väl se om bakaxeln håller...
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Som jag skrivit tidigare så väntar jag på delar och kan inte göra så mycket... Men för att få en bild av hur det kan se ut när motorn är färdig så la vi på kompressorn. Sedan la vi dit två Holley förgasare (jag har beställt Edelbrock) och slutligen shotgun scoopet. Gjorde ett hål i huven och satte dit den också! Hålet i huven kommer bli större i framkant när jag får struten och remmen...
Men vad tycker ni, kan nog bli ganska bra va?
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Tycker du ska ha huven i bilen färg, svart huv får mig att tänka på riskokare och 740s med lackerad respektive rollad svart huv. Det känns så gammalt och överanvänt, samt att jag inte tycker det passar på en sån här fin bil.
I övrigt tycker jag det är ett mäktigt bygge! Stor tumme upp!
Tycker du ska ha huven i bilen färg, svart huv får mig att tänka på riskokare och 740s med lackerad respektive rollad svart huv. Det känns så gammalt och överanvänt, samt att jag inte tycker det passar på en sån här fin bil.
I övrigt tycker jag det är ett mäktigt bygge! Stor tumme upp!
Tack för synpunkterna! Jag har inte bestämt mig helt än.
Någon gav förslag att lacka huven röd och sedan "foliera" den mattsvart om jag ångrade mig.