Kmarcus skrev:
V-8 skrev:
Kmarcus skrev:
Problemet är att ett sådant avgassystem inte är lika bra som ett med dubbla kattar och utjämnare. Men vill man bara ha högre ljud så kan man väl bygga lite hur som, och då fungerar med säkerhet en katt.
och det säger du som själv monterat ett på tok för grovt avgassystem på en stackars M3? du om någon borde veta bättre.
På tok för grovt? Om du menar de 2*70 på racebilen så är de inte monterade än... Dessutom köps de för att passa den nya motorn som kommer ha 380+ hk. Detta är rekomenderat av Köhler själv, anser du att du vet mer än honom kanske jag ska ta hjälp av dig istället?
Vill du fortsätta diskussionen kan vi ta det via PM, eller om du vill höra en längre historia.
den lilla detaljen ang banbil o såpass vässad motor hade jag ingen aning om, trodde du var en såndär liten nisse som byter till coilovers o sätter schmiedmann emblem i fronten i tron om bättre prestanda.. men då har jag inget att säga annat än att ditt bottendrag kommer suga dase med de rören, men det vet du klart redan
ang mig sj så är jag ganska insatt när det gäller avgassidan på en bil.. så fråga mig vad du vill _
lite off topic, men vad har du satsat på för typ av avgasrör/grenrör?
16 ventiler är 16 för lite.