2679
Sök

Lös gåtan/gåtorna !!

434 Inlägg
21 februari 2011
#201
Sarge skrev:
Wick_e skrev:
Måste få lägga in denna också:

Vad är skillnaden mellan en Volvoägare och ett schackspel?
I schack är det bara hälften bönder wink
HAHAHA helt rätt;)

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

Svetsare
3 150 Inlägg
21 februari 2011
#202
Wick_e skrev:
ZonaX skrev:
Wick_e skrev:

ja ^^

Jag gick och gick och gick, och plötsligt jag fick den, jag
böjde mig ner och letade, och fann den efter ett tag, jag
slet den i min hand, och kastade den.
Spetan  big_smile
Nej tongue
Haha!  Vadå nej?  lol  Stickan då?  xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

434 Inlägg
21 februari 2011
#203
ZonaX skrev:
Wick_e skrev:
ZonaX skrev:

Spetan  big_smile
Nej tongue
Haha!  Vadå nej?  lol  Stickan då?  xD
haha japp wink RÄTT SKA VARA RÄTT;)

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

Svetsare
3 150 Inlägg
21 februari 2011
#204
Wick_e skrev:
ZonaX skrev:
Wick_e skrev:

Nej tongue
Haha!  Vadå nej?  lol  Stickan då?  xD
haha japp wink RÄTT SKA VARA RÄTT;)
Haha, jo det är sant  wink  Lägg upp ny  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

434 Inlägg
21 februari 2011
#205
Om en man bar min börda, skulle han förmodligen bryta sin rygg,
jag är inte rik, men lämnar silver i mina spår.

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

1 080 Inlägg
21 februari 2011
#206
En bäck?

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

434 Inlägg
21 februari 2011
#207
pontiacen skrev:
En bäck?
Stämmer bra de:)

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

1 080 Inlägg
21 februari 2011
#208
Frank red in på Fredag till Chicago och stannade där i 3 dagar och red hem på fredag, hur gjorde han? ,

Luuring big_smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

434 Inlägg
21 februari 2011
#209
pontiacen skrev:
Frank red in på Fredag till Chicago och stannade där i 3 dagar och red hem på fredag, hur gjorde han? ,

Luuring big_smile
Kan de vara så att hästens namn var fredag?tongue Hört den för många år sen tro ja:D

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

1 080 Inlägg
21 februari 2011
#210
Dohh !!

Denna då : Vilka tanter är mest populära?

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

434 Inlägg
21 februari 2011
#211
pontiacen skrev:
Dohh !!

Denna då : Vilka tanter är mest populära?
Gammal den med: Kontanter;)

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

1 080 Inlägg
21 februari 2011
#212
Fan omöjligt ju big_smile Dags att lämna över stafettpinnen cool

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

Svetsare
3 150 Inlägg
21 februari 2011
#213
- Berätta när du var polis och fångade farliga bovar, farfar.
Den pensionerade kriminalkommissarien log åt sitt barnbarn Tobias.
- Så farliga bovar vet jag inte precis om jag har fångat. Men det är klart, jag har varit med om en hel del under åren. Du gnällde nyss över att det är tråkigt i skolan. Du sa att man måste lära sig mycket som man inte har nytta av senare i livet. Jag minns en händelse där jag gudskelov kom ihåg vad jag hade lärt mig en gång och fick fast en bedragare.
Holgerson tände sin gamla inrökta pipa och fortsatte berätta.

- Vi fick larm en varm sommarnatt om inbrott hos en förmögen man i stan. Han försökte inbilla alla att han var en skicklig affärsman. Men vi hade våra misstankar om att pengarna intjänades på tvivelaktiga affärer.
Nåja, vi åkte dit, och mannen tog emot oss i en morgonrock, och med ett sår i pannan. Han var mycket upprörd för han hade blivit bestulen på en dyrbar myntsamling som hade förvarats i ett glasskåp.
Jag förhörde honom, och mannen berättade att han hade vaknat av en våldsam åskknall – jag hade själv väckts av bullret. Han tog på sig morgonrocken och fick bråttom ner på bottenvåningen för att se att åskan inte slagit ner i huset.

När han befann sig i vardagsrummet följdes knallen av en kraftig blixt som lyste upp hela rummet. I skenet såg han en person stå framför skåpet och plocka ner mynt i en tygpåse. Mannen skrek och rusade fram för att gripa tjuven. Men fick en kraftig knuff och slog huvudet i dörrposten. Han blev liggande omtumlad på golvet och tjuven var förstås snabb att försvinna iväg med myntsamlingen.
När mannen blivit klar i skallen ringde han oss. Vi måste absolut sätta in alla resurser för att gå tillbaka hans värdefulla mynt.

Jag funderade länge på historien, och senare på dagen kom jag på att mannen hade ljugit. Vid nya förhör erkände han också att han hittat på alltsammans för att få ut försäkringspengar.
- Hur kunde du veta att han ljög farfar, frågade Tobias.
- Jo, i skolan hade jag lärt mig…..?
Senast redigerat av ZonaX (21 februari 2011)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 697 Inlägg
21 februari 2011
#214
Att tiden mellan smällen och blixten kan användas för att avgöra hur långt bort åskan är. Alltså måste åskan vart långt borta om han ska hinna ta på morgonrocken och springa ner på bottenvåningen och först då se efterföljande blixt.


Svetsare
3 150 Inlägg
21 februari 2011
#215
Juvakka skrev:
Att tiden mellan smällen och blixten kan användas för att avgöra hur långt bort åskan är. Alltså måste åskan vart långt borta om han ska hinna ta på morgonrocken och springa ner på bottenvåningen och först då se efterföljande blixt.
Du säger nästan svaret i din mening  smile  Fast du vet inte om det.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

2 337 Inlägg
21 februari 2011
#216
Åskan kommer efter blixten. Om han vaknade av åskknallen kan han omöjligt ha sett tjuven i ljuset från blixten, eftersom den borde ha kommit före han vaknade.

Svetsare
3 150 Inlägg
21 februari 2011
#217
Sarge skrev:
Åskan kommer efter blixten. Om han vaknade av åskknallen kan han omöjligt ha sett tjuven i ljuset från blixten, eftersom den borde ha kommit före han vaknade.
HELT RÄTT!  big_smile



En man går förbi en åker och ser två personer jobba(en flicka och en man). Han frågar flickan vem mannen är och hon svarar:
- Hans mamma är min mammas svärmor.
Hur är mannen anknuten till flickan?
Senast redigerat av ZonaX (21 februari 2011)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

2 337 Inlägg
21 februari 2011
#218
ZonaX skrev:
Sarge skrev:
Åskan kommer efter blixten. Om han vaknade av åskknallen kan han omöjligt ha sett tjuven i ljuset från blixten, eftersom den borde ha kommit före han vaknade.
RÄTT!
Yay smile Fick ju lite hjälp av första gissningen, gick tillbaka och läste lite noggrannare så blev det rätt lätt tongue

1 697 Inlägg
21 februari 2011
#219
ZonaX skrev:
Juvakka skrev:
Att tiden mellan smällen och blixten kan användas för att avgöra hur långt bort åskan är. Alltså måste åskan vart långt borta om han ska hinna ta på morgonrocken och springa ner på bottenvåningen och först då se efterföljande blixt.
Du säger nästan svaret i din mening  smile  Fast du vet inte om det.
haha, trött och tankevurpan är oundviklig tongue


Svetsare
3 150 Inlägg
21 februari 2011
#220
Sarge skrev:
ZonaX skrev:
Sarge skrev:
Åskan kommer efter blixten. Om han vaknade av åskknallen kan han omöjligt ha sett tjuven i ljuset från blixten, eftersom den borde ha kommit före han vaknade.
RÄTT!
Yay smile Fick ju lite hjälp av första gissningen, gick tillbaka och läste lite noggrannare så blev det rätt lätt tongue
Bra jobbat ändå  smile   


Här kommer en till:

En man går förbi en åker och ser två personer jobba(en flicka och en man). Han frågar flickan vem mannen är och hon svarar:
- Hans mamma är min mammas svärmor.
Hur är mannen anknuten till flickan?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök