2639
Sök

Byta bränsleledning på volvo 850?

474 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Tjenare!
skulle byta pump igår, fick dock aldrig loss ledningarna från toppen på armaturen så det slutade med att jag, dum som man är, klöpp lednignarna....
Insåg när ilskan lugnat sig att det var väldigt dumt och att jag nu förmodligen måste dra om ledningarna..

Så då är min fråga, vart hittar jag ledningar till bäst priser och måste jag ta ner tanken för att byta dessa?
På ledningen som är från returen, går den hela vägen fram till motorn eller är det en skarv någonstans (funderar på om man är tvungen att byta hela vägen fram eller inte)....

Tackar för alla tips som finns!

Kommentera & Rösta ! ©

Tvivlare
2 266 Inlägg
15 februari 2011
wallingstam skrev:
Tjenare!
skulle byta pump igår, fick dock aldrig loss ledningarna från toppen på armaturen så det slutade med att jag, dum som man är, klöpp lednignarna....
Insåg när ilskan lugnat sig att det var väldigt dumt och att jag nu förmodligen måste dra om ledningarna..

Så då är min fråga, vart hittar jag ledningar till bäst priser och måste jag ta ner tanken för att byta dessa?
På ledningen som är från returen, går den hela vägen fram till motorn eller är det en skarv någonstans (funderar på om man är tvungen att byta hela vägen fram eller inte)....

Tackar för alla tips som finns!

Skarva med en bit rör och sen en bit slang. Blir kanske inte den snyggaste reparationen men håller de tätt så är det ju det billigaste o lättaste smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

474 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
grejen är den att jag tog av ledningen alldeles för nära själva kopplingen till armaturen så det finns inte så mycket att skarva på =/

Kommentera & Rösta ! ©

Tvivlare
2 266 Inlägg
15 februari 2011
wallingstam skrev:
grejen är den att jag tog av ledningen alldeles för nära själva kopplingen till armaturen så det finns inte så mycket att skarva på =/

Då är det nog inte mycket att göra åt det utan att byta slangen till närmsta skarv. I Vadis ser de ut som att de är ända fram till filtret..

8 251 Inlägg
15 februari 2011
Returen är en hel ledning från anslutningen till tankarmaturen ända fram till anslutningen på röret upp till railen. Ska du ha likadana ledningar så finns dem enbart på volvo om vill ha nya och dem är inte billiga. Så har man möjlighet att få tag i ledningar via skroten är det ett hett alternativ. Och det är risk för att man lär ta ner tanken eller åtminståne släppa på den för att kunna byta ledningarna. Men räcker inte det så lär man ta ner bakaxeln för att kunna ta ner tanken.

67 Inlägg
15 februari 2011
MantaRobin skrev:
wallingstam skrev:

Då är det nog inte mycket att göra åt det utan att byta slangen till närmsta skarv. I Vadis ser de ut som att de är ända fram till filtret..

japp blir ju till filtret på ena sidan iaf..

474 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
om dom är väldigt dyra på volvo så lär det ju finnas nå universal att få tag på som är aningen billigare?

Kommentera & Rösta ! ©

67 Inlägg
15 februari 2011
wallingstam skrev:
om dom är väldigt dyra på volvo så lär det ju finnas nå universal att få tag på som är aningen billigare?

får köpa lösmeter av vanlig slang o sen slangklammor, men går ändå inte vi armaturen neutral

Tvivlare
2 266 Inlägg
15 februari 2011
wallingstam skrev:

Såna grejer som bränsleslang med "specialanslutningar" brukar inte finnas pirat. Eventuellt kan du få en tillverkad av nån slangfirma men de blir nog dyrare än Volvo original. Volvo har faktiskt väldigt bra priser på de mesta smile

474 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Fick bli nya från volvo, monteras imorgon så den är igång till helgen! smile

Kommentera & Rösta ! ©

Tvivlare
2 266 Inlägg
17 februari 2011
wallingstam skrev:

Får man fråga vad du betalde för den? smile

67 Inlägg
17 februari 2011
MantaRobin skrev:
wallingstam skrev:

MIn personalrabbat wink

Tvivlare
2 266 Inlägg
17 februari 2011
nyztrom skrev:
MantaRobin skrev:
wallingstam skrev:

MIn personalrabbat wink

vabefalls, du jobbar på volvo o letar delar till din bil på andra ställen tongue haha

67 Inlägg
17 februari 2011
MantaRobin skrev:
nyztrom skrev:
MantaRobin skrev:

MIn personalrabbat wink

vabefalls, du jobbar på volvo o letar delar till din bil på andra ställen tongue haha

nej ja letar inte delar på andra ställen, va kalle som undra hur man kunde göra

Tvivlare
2 266 Inlägg
17 februari 2011
nyztrom skrev:
MantaRobin skrev:
nyztrom skrev:

MIn personalrabbat wink

nej ja letar inte delar på andra ställen, va kalle som undra hur man kunde göra

Haha jaha, tog för givet att du var TS utan att läsa lol

128 Inlägg
17 februari 2011
Hejsan.

Skulle gissa på ett ordinare pris för både tryck och returslangarna på ca 1777,50:-.

Mvh Mattias

474 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
jag kom undan lite billigare, :')

Kommentera & Rösta ! ©

128 Inlägg
18 februari 2011
Skrev bara vad ordinarie pris är wink.

Mvh Mattias

591 Inlägg
18 februari 2011
skarva med ett bränslefilter?

67 Inlägg
18 februari 2011
kan säga att ordinarie pris inte överskrider 1000 kr för slangarna från pumpen och till första skarv

Sök