Victor_Ahlander skrev:
Jävlar vad bra dom blev! Ser ju ut att vara sprillans nya!
Vänta du bara, vi har inte kommit till den riktiga porren än
Axzza skrev:
Snyggt, ser som sagt helt nytt ut! Måste kännas gött att få byta ut del efter del till så fräsha grejjer!
Så inutahalvete. Det finns inget som är så tråkigt som att skruva tillbaka gamla fula bitar, klarar inte av det
Crl skrev:
Långt bak i huvudet har jag ett minne av att jag såg dina bromssköldar på golvet i garaget? Och de såg då fan inte så trevliga ut då som de gör på bilderna nu
Snyggt jobbat!
Ja, typ som bromsoken nedan, fast med en massa tectyl också. Du får väl komma och inspektera om en vecka eller två
Skruvar till det skrev:
Här jobbas det på med små detaljer minsann, det är alltid kul att montera dit nya fräscha grejer.
Vad ska 2014 bestå av bankörning eller bara bruksbil med stil?
Well, min garagegranne sa
"Den där bilen är ju bara ett enda långt förspel" och han har väl typ rätt. Det är en gatbil, busbil, men byggt för att vara vass på bana
Jag bygger mest för att jag kan, men tanken är ju alltid att den ska gå bra på en riktig bana.
TimDogMannen skrev:
Gött att inget var brutet iallafall
Nja, faen vet. När man väl masar sig in till sjukhus för fösta gången på en halv evighet, och sitter där inne i flera timmar, då är de ju nästan så man önskar att något är rejält brutet så man lixom får valuta för spenderat tid
och de kommer ju en faktura till mig också, jävla hittepå, jag trodde sjukvård va gratis i Sverige? Så nu ska jag betala ett par hundra för att de konstaterat att inget va brutet? Bah!
Renovera bromsok!Eftersom jag har ett par extra bromsok som jag plockade på mig i somras så kan jag ju lika väl renovera upp den i väntan på att subframen kommer tillbaka. .. och sedan är det väl lite tjurighet, eftersom de jävla oken redan kostat mig sveda och värk så SKA de besegras! Skam för den som ger sig!
Så, lite tråkiga bilder då.
Främre bromsokTidigare ägare till dessa hade först målat oken röda, sedan guld. Såg förjävla skabbigt ut nu när de var slitet. Gör om gör rätt
Och här ser man var man INTE ska hålla fingrarna under tiden man försöker använda tryckluft för att blåsa ut kolvarna
på något vänster hade jag 2 fingrar framför kolven, innanför "gafflarna" på framsidan av oket. Ajaj.
demontera bromsokRenovera bromsokOch så fort man gör något, hur kommer det sig att man plockar fram en god tredjedel av alla verktyg man äger? Hur man än gör är alltid arbetsbänken full av prylar när det är dags att städa och åka hem
Renovera bromsokSkrubbade och maskeradeEfter maskering av inre ytor och allt sådant, samt kört bort så mycket gammal rost som möjligt, så slänger man in dem i blästern och. ..
BlästradeHåhå! Kan nog bli bra de här också! Lite färg på de här så, ja jääävlar va grant de kommer bli
Bromsfärg har ju dock en förmåga att brinna upp, så de kanske inte ser bra ut så länge..
Men precis som allt annat jag gör; Det visar sig med tiden