3369
Sök

Missljud från växellåda impreza gt

55 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Tja, tänkte höra om nån har en aning vad som hänt med min impreza!? var ute o körde lite på isen idag och rätt som var det small det till i växellådan. Körde relativt lugnt när det hände. Det skramlar väldigt när ja står med bilen igång med friläge i. När ja kopplar tystna det. Går få i växlarna men hugger i drivlina när ja försöker köra framåt.
Hade varit skoj om nån vetat vad som hänt ?

252 Inlägg
19 februari 2011
Det är drev sallad i lådan Väkommen till den klubben där är många medlemmar i den. Har du tur så dela på lådan och byta dom trasiga dreven  om lådhuset har klarat sig försök inte att köra!! slår sönder allt i lådan! Växel lådan är lätta att jobba med. då dom är delade axielt.

55 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
tekniknissen- skrev:
Det är drev sallad i lådan Väkommen till den klubben där är många medlemmar i den. Har du tur så dela på lådan och byta dom trasiga dreven  om lådhuset har klarat sig försök inte att köra!! slår sönder allt i lådan! Växel lådan är lätta att jobba med. då dom är delade axielt.

Tack för svaret ! Låter ju inte så spännade ! Men det är bara bita i sura äpplet.

252 Inlägg
20 februari 2011
Det är tyvär den så annars ska du trimma eller köra hårt så föreslår jag en drev sats från PPG australien.
Orginal dreven mattas och sricker så det är bara frågan om när dom går neutral

4 824 Inlägg
20 februari 2011
tekniknissen- skrev:
Det är tyvär den så annars ska du trimma eller köra hårt så föreslår jag en drev sats från PPG australien.
Orginal dreven mattas och sricker så det är bara frågan om när dom går neutral

bara det att den satsen är inte direkt gratis så det är nästan lika bra att satsa på 6 petat med en gång och då håller det för 400+ hästar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

252 Inlägg
20 februari 2011
Problemet är att man får byta nästan allt på GT och WRX om men ska ha dit en 6 petad. Dock kan man få tag i en STI så passar det på GT o VRX erna bak fram vangn och låda.

Sök