2855
Sök

Alla Poliser borde kanske inte köra bil!!!!

24 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
En intressant artikel i VLT i veckan.
(Vestmanlands Läns Tidning)
Vad tycker ni???
Ska vissa målade bilar inte vara i trafik?

https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127368/127368-eecece7fd4d577da03b76bc606ea9f85.jpg
VLT 15/2 2011

GAAS
http://www.garaget.org/?car=169176

By GAAS

1 062 Inlägg
20 februari 2011
Snarare rekryteringen till PHS man skall se över!  Kvotering verkar ju inte vara så bra eller hur?
Senast redigerat av TLO (20 februari 2011)

"You Go, we go!"

396 Inlägg
20 februari 2011
TLO skrev:
Snarare rekryteringen till PHS man skall se över!  Kvotering verkar ju inte vara så bra eller hur?

det är nog knappast kvotering av någon "folkgrupp eller liknande" som är problemet, mej veterligen har dom inte börjat kvotera in folk som inte kan köra bil?

1 062 Inlägg
20 februari 2011
Tommy_P skrev:
TLO skrev:

det är nog knappast kvotering av någon "folkgrupp eller liknande" som är problemet, mej veterligen har dom inte börjat kvotera in folk som inte kan köra bil?

Jo det är precis vad de har! Vet fler som inte ens haft körkort när de antagits, de har "fått första året på sig att fixa detta". Men detta har bara gällt vissa.

"You Go, we go!"

396 Inlägg
20 februari 2011
haha mitt fel, men du missar min poäng: det jag menar är att folk som fått körkortet av misstag kanske kan förses med en kontorstjänst, alternativt åka buss.

1 758 Inlägg
21 februari 2011
Säger snarare: "Alla människor borde kanske inte köra bil".
Undrar hur det hade sett ut på vägarna om alla här på garaget hade kört som en polis på brådskande utryckning!

Inget konstigt att det händer olyckor då och då med tanke på antalet utryckningar och att de ibland t.ex. jagar folk som tar vilka risker som helst för att komma undan. Dock tycker jag ändå att man borde kunna göra en hel del förbättringar. Har visserligen ingen insyn i hur polisens fordonsutbildningar ser ut, hade varit intressant att ta del av!
Men t.ex. känns det som en bra idé att man bör ha haft sitt körkort en viss tid innan man får gå utbildning för att köra polisfordon. Dokumenterad körvana hade förstås varit bra.
Nån som har lite insyn i hur deras utbildning ser ut? Gör man någon form av uppkörning?

Sök