3883
Sök

Saab 900 T16

Saab 900 som är T16 konverterad och som det fixas lite med efter hand.

407 650 Visningar
Uppdaterades senast 3 november 2020
1 697 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Se där ja, så borde nog gå att lösa utan allt för mycket jobb känns det som smile

2 564 Inlägg
1 697 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Då vart dem nya däcken monterade. Det tog 1,5h att lägga över däcken, dem sa att det var hård stomme och låg profil som gjorde det. Dem hade tre man på att lyckas kränga på däcken roll

Men nu skaver det inte nån stans, testade ställa mig så att det var mycket belastning på ett hjul och det var precis jag kunde få in fingret och känna att det inte tog i, dessutom blev den märkbart lägre big_smile Men vad är en uppdatering utan bilder, om än kassa så här är några.

http://img713.imageshack.us/img713/9416/img0132bx.jpg

http://img12.imageshack.us/img12/4701/img0138qs.jpg

Det var allt för idag.

2 564 Inlägg
13 september 2011
snyggt.. blev mycket bättre smile

tack till:
www.MBSCA.com

1 697 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
nyllet skrev:
snyggt.. blev mycket bättre smile

Jupp, breda skärmlisterna så kommer det bli kanon.

198 Inlägg
13 september 2011
Skit bra! Gött att den blev bonuslåg också smile

1 697 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Broden skrev:

Japp, känns gött för den va hög innan. Funderar på om jag ska sänka mer men då klarar den nog inte grusvägen hem tongue

198 Inlägg
13 september 2011
Juvakka skrev:
Broden skrev:

Japp, känns gött för den va hög innan. Funderar på om jag ska sänka mer men då klarar den nog inte grusvägen hem tongue

Då får du väll parkera ute vid vägen wink Sänk på nu bara!

1 697 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Broden skrev:
Juvakka skrev:
Broden skrev:

Just det ja, problem solved big_smile Men kommer nog inte kunna hålla mig, ska nog på hårdare dämpare med så det kanske går ändå. Hur klarar sig din, tar den i med underredet ofta?

1 080 Inlägg
13 september 2011
Nice med nya däck, får vi se hur länge dessa håller då wink

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

1 697 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
pontiacen skrev:
Nice med nya däck, får vi se hur länge dessa håller då wink

Jupp, åtminstonde säsongen ut får jag hoppas wink

198 Inlägg
13 september 2011
Juvakka skrev:
Broden skrev:
Juvakka skrev:

Just det ja, problem solved big_smile Men kommer nog inte kunna hålla mig, ska nog på hårdare dämpare med så det kanske går ändå. Hur klarar sig din, tar den i med underredet ofta?

De händer ju att de tar i ibland men man får ju anpassa körningen och inte köra upp för trotoarkanter eller andra uppenbara grejer. Va ute och körde grusväg för några veckor sen och då tog de i nått så in i helvete så ett tankband gick av... Min har ju ingen fjädring alls så man sitter ju och stuttsar som fan i sätena om man inte kryper på etran över farthinder eller om man skulle missa nån skit i vägen...

1 697 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
Det var ett tagsen nu så dags för en liten skriftlig uppdatering då. Var och hämtade 9000 framok och hållare idag så dem ska jag försöka montera i vinter  Funderar lite på sportbromsar i vinter, skilljer det på 900oken bak och 9000oken bak? Tänkte om man får komponera eget eller kan köpa 9000 kit rakt av.

En annan fråga med, hur får man mest bromsar för pengarna? Om jag skaffar sportbromspaketet rakt av från speedparts eller borde jag direkt satsa på bättre belägg. Nån som vet hur tarox skivorna är jämfört med dem vanliga slitsade, kanske är lite overkill med dem?

Tack mikael för oken och hjälpen smile

77 Inlägg
19 oktober 2011
Juvakka skrev:
Det var ett tagsen nu så dags för en liten skriftlig uppdatering då. Var och hämtade 9000 framok och hållare idag så dem ska jag försöka montera i vinter  Funderar lite på sportbromsar i vinter, skilljer det på 900oken bak och 9000oken bak? Tänkte om man får komponera eget eller kan köpa 9000 kit rakt av.

Börjar du bli lite sugen på riktig bil alltså, eftersom du köper delar till en? wink

1 080 Inlägg
19 oktober 2011
Fan, inte ens lite cred kan man få sad  Nice kommer det bli iaf smile Tror snarare han drömmer om en ng900 tongue

Mycket smilies blev det här cool

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

77 Inlägg
19 oktober 2011
Klart han inte drömmer om en ng900 när han köper saker till 9000 winkcoolcoolbig_smile
Senast redigerat av ccm_boy (19 oktober 2011)

1 697 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
ccm_boy skrev:
Juvakka skrev:

Börjar du bli lite sugen på riktig bil alltså, eftersom du köper delar till en? wink

Mm, måste vara så.

pontiacen skrev:
Fan, inte ens lite cred kan man få sad  Nice kommer det bli iaf smile Tror snarare han drömmer om en ng900  tongue

Mycket smilies blev det här cool

Jo, för en opel vill vi ju alla såklart ha wink Hoppas att detta blir bra till slut, bara extremt virrig över vad som ska prioriteras i vilken ordning just nu.

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
19 oktober 2011
Synd att du inte köpte däcken av AxlSam, jag kör med samma däck å är sjukt fint grepp i dom på torrt som vått! Å undra vad dom som la på dina nya däck höll på med tongue tog de verkligen 1,5h för dom?

Men din bil var riktigt låg å fin å hjulen fyllde ju ut hjulhusen riktigt bra smile lycka till med dina planer för utsidan av bilen smile

1 697 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
_aero skrev:
Synd att du inte köpte däcken av AxlSam, jag kör med samma däck å är sjukt fint grepp i dom på torrt som vått! Å undra vad dom som la på dina nya däck höll på med tongue tog de verkligen 1,5h för dom?

Men din bil var riktigt låg å fin å hjulen fyllde ju ut hjulhusen riktigt bra smile lycka till med dina planer för utsidan av bilen smile

Har inte så stor erfarenhet av den typen av däck så vill inte chansa när budgeten är ganska snäv. Men måste erkänna att jag skulle gärna vilja testa sånna däck nu när jag kört ett tag på dem jag har och det inte var så bra grepp som jag hoppats.

Jo, det tog verkligen så långt tid. Jag stod brevid och kollade hela tiden, dem klagade på allt möjligt. Hård stomme, låg profil, tyckte märket var dåligt osv. Men det var dem som var billigast på att lägga på däck och resultatet blev ju bra smile

Tack smile

2 564 Inlägg
19 oktober 2011
när ska du montera bromsarna nu då smile nyfken på hur mycket större oken är wink du kan alltid försöka få på mina stora ok wink haha

tack till:
www.MBSCA.com

Sök