4047
Sök

Montera B230FT i 240`?

1 679 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#21
Mellander skrev:
btw prata med Johnny nordlander. han har koll på sånt där och duktig på el med

skicka ett PM om vad du vill ha för en 88b kabelhärva så medlar jag det vidare big_smile


Yrkes Chafför
380 Inlägg
25 februari 2011
#22
JimmyAndersson skrev:
Mellander skrev:
btw prata med Johnny nordlander. han har koll på sånt där och duktig på el med

skicka ett PM om vad du vill ha för en 88b kabelhärva så medlar jag det vidare big_smile

Har redan parta med rikard:)

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

220 Inlägg
26 februari 2011
#23
Hopstadius skrev:
Ett tips är att ta motorkabelhärva från 240 88b och nyare.

Den är den enklaste att koppla in.

Glöm inte att flytta över spridarmotstånden bara.

Finns en guide här:

http://forum.turboperformanceclub.com/v … p;t=102002

Dock inte helt komplett men ger en rätt okej bild av jobbet iaf.
Kan ev scanna in kopplingschema jag har liggandes över 240 med L-H 2,4
PM:a din mailadress så kommer det så snart jag hittar åt papperet.

Går det att bränna spridarna med fel el system:)?, jag har nämligen en b23et från 760 -84 i en 240 -88 och jag har lh 2.2 i 240n och lh 2.4 i 760n och undrar då om man kan bränna eller förstöra spridarna på något vis med lh 2.2smile?
Mvh


Tvivlare
2 266 Inlägg
26 februari 2011
#24
Grn_e34 skrev:
Hopstadius skrev:
Ett tips är att ta motorkabelhärva från 240 88b och nyare.

Den är den enklaste att koppla in.

Glöm inte att flytta över spridarmotstånden bara.

Finns en guide här:

http://forum.turboperformanceclub.com/v … p;t=102002

Dock inte helt komplett men ger en rätt okej bild av jobbet iaf.
Kan ev scanna in kopplingschema jag har liggandes över 240 med L-H 2,4
PM:a din mailadress så kommer det så snart jag hittar åt papperet.

Går det att bränna spridarna med fel el system:)?, jag har nämligen en b23et från 760 -84 i en 240 -88 och jag har lh 2.2 i 240n och lh 2.4 i 760n och undrar då om man kan bränna eller förstöra spridarna på något vis med lh 2.2smile?
Mvh

Det kommer inte funka öht.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

1 008 Inlägg
26 februari 2011
#25
Man måste Alltid använda spridarmotstånd till 740,940 turbospridarna, annars går det åt pipan med box eller spridare.


TS:  boxarna du fick med är orignalboxarna till turbon, alltså LH2.4  (Lh2.41) som användes mellan 90-92 års modell på 7/940 turbo.


220 Inlägg
26 februari 2011
#26
240bns skrev:
Man måste Alltid använda spridarmotstånd till 740,940 turbospridarna, annars går det åt pipan med box eller spridare.


TS:  boxarna du fick med är orignalboxarna till turbon, alltså LH2.4  (Lh2.41) som användes mellan 90-92 års modell på 7/940 turbo.

jo men jag tog bara spridarna från 760n till 240n utan att flytta över el systemet:), jag har inte startat bilen den går inte igång den bara tänder till ibland så jag ska byta elsystem och sen har jag renoverat toppen:), så nu ska den gå igång:D


Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
26 februari 2011
#27
som sagt kör på 88b-93 elen från 240 då denna elen kommer göra att man spar ett antal timmar troligen typ 8timmar att rensa ur motorelen ur härvan från en 740turbo

dessutom är elen anpassad för att sitta i en 240 och är VÄLDIGT enkel att montera in i valfri 240
har man dessutom en 240turbo så sitter pumpar och allt så det kanske tar 8timmar
att montera motorn och koppla in elen och allt

Kör fort så hinner inget hända...

220 Inlägg
2 mars 2011
#28
Growe skrev:
som sagt kör på 88b-93 elen från 240 då denna elen kommer göra att man spar ett antal timmar troligen typ 8timmar att rensa ur motorelen ur härvan från en 740turbo

dessutom är elen anpassad för att sitta i en 240 och är VÄLDIGT enkel att montera in i valfri 240
har man dessutom en 240turbo så sitter pumpar och allt så det kanske tar 8timmar
att montera motorn och koppla in elen och allt

men nu är det ju så att jag kan ju köra med lh 2.2 som sitter i men då måste jag köra med orginal spridarna och det kanske blir lite snålt;P, så jag skulle nästan i vilket fall behöva flytta över lh 2.4 till 240n den boxen är också chippad + att jag kan köra med turbo spridarna då:)


61 Inlägg
14 mars 2012
#29
Hallå tänkte höra hur du skarvade in dig på orginal hervan?
Jag har gjort samma sak men får ingen gnista, men allt annat funkar smile!

MVH Herman


220 Inlägg
15 mars 2012
#30
Nebula skrev:
Hallå tänkte höra hur du skarvade in dig på orginal hervan?
Jag har gjort samma sak men får ingen gnista, men allt annat funkar smile!

MVH Herman

vi sålde motorn så fick aldrig tilldet:/ men gnista hade vi iallafall men motorn startade inte:/


61 Inlägg
15 mars 2012
#31
Vart skarva ni in Strömen till täningen då smile?


220 Inlägg
16 mars 2012
#33
Nebula skrev:
Hade ni halvgivare tongue?

vi körde med original elen med motstånd på spridarna:)



Sök