Servade idag vår Volvo V40 04. Kamrem har bytts samt service men bla multiribrems byte har gjorts. Bilen går som vanligt men hackar/rycker vid snabba accelerationer. Detta på alla växlar samt höga som låga hastigheter. Ska imorn tillbaka med bilen men tänkte kolla om det är nån som har ett tips om vad det kan vara. Självklart hade vi inte dessa problem innan servicen.
Det kan ha något med luftmassmätaren att göra, eller bränslepumpen. Jag hade samma problem med min galant, det var bränsle pumpen som var dålig, sen bytte jag tändstift o sen gick den som ett skott
Tror ju knappast att det kommit p g a kamremsbyte, om du inte satt dne några kuggar fel? När man "nollar" dessa motorer så ligger kammarna på nockarna och kan lätt "hoppa".
Är tändstiften bytta? Kolla spricka i tändspolarna.
Om detta endast händer vid belastning så låter det lite som att gnistan släcks.
Hade ungefär samma fel i min v40 när jag köpte den från volvo. Dom hade precis gjort motortvätt på bilen och jag körde väl kanske 20 mil innan jag fick upp en felkod. Dom trodde först att det kommit in vatten var tändstiften är dom tog och kollade det och fanns inget vatten där men kan vara ett fel om du motortvättat bilen
I min bil visade det sig iallafall efter byte av tändstift, kablar m.m m.m m.m att det var den främre lambdasonden som gett upp..