2722
Sök

Testa släpvagns funktion med någon slags provare

bihfocus
26 februari 2011
Trådstartare
Hej

Jag undrar om det finns att köpa någon slags provare för att testa funktionen på släpvagn?
Testa alla lampor och blinkers och sånt. Så man slipper använda bilen.

Det ska vi ha på jobbet, Lite drygt att backa med bilen och testa alla vagnar.

Tipsa gärna eller länka någon hemsida som ni vet har.

M.v.H SAM / STATOIL

Supraman
2 300 Inlägg
26 februari 2011
Det har iaf funnits en provare som man stack in i kontakten med lysdioder.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

bihfocus
26 februari 2011
Trådstartare
Jo jag vet men de testar bara kontakt funktionen. Man kan inte se om blinkers och lampor lyser.

Supraman
2 300 Inlägg
26 februari 2011
Aha då hänger jag med.
Dom flesta verkstäder har ofta byggt en egen provvagn med batteri och kontakter och strömbrytare för att testa funktioner.
Vi har en på jobbet som funkar som starthjälp också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Vägis arbetis I Göteborg
30 Inlägg
26 februari 2011
Vi har en på vårat jobb med...jobbar på svevia o vi har en del vagnar smile.. men det e ju i GBG o en bit från Leksand

Volvotrimmare
323 Inlägg
26 februari 2011
bilbatteri å 2kablar, jordar i kärran sen sätter plussen på valfri, tex baklyse å se att de funkar:) billigaste alternativet

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

1 653 Inlägg
26 februari 2011
Streeetkadett skrev:
bilbatteri å 2kablar, jordar i kärran sen sätter plussen på valfri, tex baklyse å se att de funkar:) billigaste alternativet

lite väl omständigt om man har ett gäng vagnar att testa...

Köp en släpvagnskontakt och ett 12V blybatteri och några brytare och bygg ihop en egen testlåda, kan inte kosta mer än en 500-lapp i material och några timmars pyssel...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök