2945
Sök

Viggen vs T5R

I love Saab
3 Inlägg
5 maj 2005
VIGGEN vinner lätt!!!

Det ska va Saab inget annat!!!!

98 Inlägg
6 maj 2005
hehe det låter som att detta börjar spåra ur!!! varför tar vi inte en helg o åker till en flygraka o ser vilka som vinner o vilka som förlorar SAAB VS VOLVO!!! efter det så slipper vi nog allt skitsnack!!! FÖR*** ta er i kragen o bevisa nu vilket som är bäst!!!  lite jobbigt när sånt här leder till så mycket onödigt tjafs!!

Mvh Jocke

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

5 Inlägg
6 maj 2005
hehe alla volvo hördar är sä knackda! fär jag åker ifrån en t5r med en 9000 aero!!! big_smile

Bilmekaniker
235 Inlägg
6 maj 2005
Tycker de lät bra med flygrakan! smile

ja e på! hehe

T5r vinner lätt!

http://www.garaget.org/?car=6276

98 Inlägg
8 maj 2005
HAHA bring it on!!! säger jag bara tongue

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

Dunken
8 maj 2005
Ja ja mensan skrik till bara å ja kommer också...

98 Inlägg
8 maj 2005
Får väl försöka arrangera ngt.... skulle va kul om det kom lite folk då oxå....  smile

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

36 Inlägg
8 maj 2005
Hahaah jorå ni behöver bara skriv tid å plats så kommer alla (a)

86 Inlägg
8 maj 2005
säger som så..

hur fort går snabbaste Volvon med framljusldrift på 402 meter ??

och hur fort går snabbaste saaben ???

*host* men jag tror jag kan säga svaret på detta

behöver jag säga nå mer ?

WoX

98 Inlägg
9 maj 2005
haha ne det behöver du inte för det vet nog alla volvo ägare om big_smile Bra sagt WOX jag rockar dig hårt wink hehe

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

Bilmekaniker
235 Inlägg
9 maj 2005
men om någon hadde lagt ner lika mycket pengar på en 850 som han i den snabbaste sabben gjort så hadde det nog inte varit lika kul längre! smile

men men, tro ni vad ni vill så sover ni nog bra om kvällarna! hehe

86 Inlägg
9 maj 2005
jepp här sover man gott smile

skönt att ha ca 300 Hk och den drar 0,76 när man kör 110Km/h

prova om ni kommer under litern med era volvon ..

he he

WoX Da Saab dude

Verkmästare
97 Inlägg
9 maj 2005
Kom inte dragandes med att Volvo skulle hålla bättre kvalité överlag iaf, för det är fanimej största lögnen på länge! Jag jobbar med Volvo bilar och förundras över hur satans mycket problem ägarna har med dom. Bromsarna är ju alltid rostiga eller skeva. Krängningshämmarstagen byter man på löpande band, för att inte tala om inre och yttre styrstag, dörrlås, bärarmsbussningar, styrenheter, manöverpaneler till fönsterhissarna, stötdämpare, hjullager, dörrstoppar, lister, ja, hur mycket som helst. Visst har SAAB sina problem, inget snack om saken. Jag glorifierar inte dom på något vis, men att säga att Volvo skulle ha så mycket bättre kvalité det är en stor jävla lögn. Du som tycker det kan följa med mig på jobbet några veckor och försöka indoktrinera Volvoägarna så pass att de inte klagar för att reparationerna avlöser varandra och pengarna rullar, så kan du se vad du får till svar...

Vi kan ju även kolla vilka bilar som leder SBPs statistik över minst antal fel.
Senast redigerat av Stoffe (9 maj 2005)

2 Inlägg
9 maj 2005
Trådstartare
lugn... hehe

okej, jag har hört att T5an e lättare att trimma, ede sant? beror de på att de e fem cylindrar istället för fyra lr?

Volvo! (innan -99) :p

Verkmästare
97 Inlägg
10 maj 2005
Ja, delvis, men även på att Volvo använder större turboaggregat än SAAB och att i fallet Viggen så är kolvarna klenare än Volvos dito. Dock är SAABs äldre bottendelar skottsäkra.

Mvh Stoffe

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 maj 2005
Stoffe skrev:
Kom inte dragandes med att Volvo skulle hålla bättre kvalité överlag iaf, för det är fanimej största lögnen på länge! Jag jobbar med Volvo bilar och förundras över hur satans mycket problem ägarna har med dom. Bromsarna är ju alltid rostiga eller skeva. Krängningshämmarstagen byter man på löpande band, för att inte tala om inre och yttre styrstag, dörrlås, bärarmsbussningar, styrenheter, manöverpaneler till fönsterhissarna, stötdämpare, hjullager, dörrstoppar, lister, ja, hur mycket som helst. Visst har SAAB sina problem, inget snack om saken. Jag glorifierar inte dom på något vis, men att säga att Volvo skulle ha så mycket bättre kvalité det är en stor jävla lögn. Du som tycker det kan följa med mig på jobbet några veckor och försöka indoktrinera Volvoägarna så pass att de inte klagar för att reparationerna avlöser varandra och pengarna rullar, så kan du se vad du får till svar...

klart att du ser massa fel på volvo om du jobbar på en volvo verkstad !? hade du inte sagt tvärtom om du jobbade på en saab verkstad? jaja

Verkmästare
97 Inlägg
10 maj 2005
Självklart är det för att jag jobbar med bilarna. Jag har inte påstått att inte SAABarna har fel. Jag förklarar bara att Volvobilarna visst inte har den överlägsna kvalité som vissa här tycks tro.

Försök vara lite objektiva istället för att vara så märkesinsnöade. Det inger inget förtroende att vara totalt märkesblind.

Mvh Stoffe

Bilmekaniker
235 Inlägg
10 maj 2005
vi kan säga att dom har lika många fel! så blir saab ägarna inte ledsna i ögat! smile   

sen min drar 0,7-0,8 om ja ligger i 110 på en rak väg!  org + skruvat ladd! ska dra mindre om man chippar upp den till 290hk! så den drar under litern!

Herr Blyfot
11 Inlägg
11 maj 2005
Både Volvon och Saaben är 2 ganska snygga bilar. Saabarnas lådor e kassa om man ska köra från stilla stående, där håller Volvons. Ska man köra snabbt på dom lite högre växlarna är saaben oslagbar.
Helt klart en VIGGEN.

Herr Blyfot
11 Inlägg
11 maj 2005
ludde__mannen skrev:
Stoffe skrev:

klart att du ser massa fel på volvo om du jobbar på en volvo verkstad !? hade du inte sagt tvärtom om du jobbade på en saab verkstad? jaja

Nu är det ju ett gyllene läge att få höra hur det egentligen är. Stoffe ser ju dagligen vad som är fel på volvobilarna, för rasar, det gör allt för eller senare.
Märkes fanatiker är ofta blinda när det gäller fel på egna märket, det är bara "bagateller".
Är själv heltokig i Saab, men förnekar inte att deras grejor går isönder lika mycket som ala andras.

Sök