3024
Sök

MPH Kobra tutproblem

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Hej jag fick hem min MPH Kobra ratt idag och jag undrar hur man gör för att få tutan att funka?
Fick inte med någon beskrivning så tacksam för svar!

Ratten ska sitta i en VW Golf 2 -90.

Random Hero
4 047 Inlägg
28 februari 2011
sätter i de 2 kontakterna.... passar de inte så löder du på dem på den nya rattens utgångar till tutan

Dog food lid. Backwards

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Det finns inte två, det sitter bara en kabel ut från navet.
Så det är därför jag inte fattar riktigt hehe

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Hur menar du?
ursäkta men förstår inte riktigt men den som sitter där är svart och det brukar vara jord.

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
plus och jord gissar jag och dom sitter ju i ratten då.

Tvivlare
2 266 Inlägg
28 februari 2011
Du ska ha jord till ena stiftet på tutknappen och andra stiftet ska till originalkabeln i navet. Jag gjorde en fuling och klämde fast jordkabeln mellan ratt o nav på min bil, enklast så wink funkar fortfarande!

:Edit: Plus + Jord i en strömbrytare blir kortslutning så det står härliga till! Ska man koppla så så måste man ha en förbrukare mellan, t.ex en lampa smile
Senast redigerat av MantaRobin (28 februari 2011)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Det är precis så vi har prövat men det funkar inte av någon konstig anledning :S

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
det sitter en kabel från navet ja

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Hur drar jag en ny strömkabel till ratten?
Ursäkta men är så dålig på detta!

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
jojo men de va tutan jag mena, men vart ifrån och hur drar jag direktström till tutan?

Tvivlare
2 266 Inlägg
28 februari 2011
du kan ju inte sätta ström till knappen? eller hur menar du? de blir ju kortslutning när man trycker då. Du jordar tutan genom brytaren.

Tvivlare
2 266 Inlägg
28 februari 2011
matteponken skrev:
Läs tidigare inlägg... Jord från tuta till tutknappen.. Ström från batteri till tuta
Som jag skrev tidigare tutknappen bryter jorden

De e ju samma sak som jag skriver...? Han har en kabel upp från navet, in med den i stift ett i tutknappen, i stift två sätter han en jordkabel fäst på något vis i navet. Är det bara ett stift i tutknappen så får den jord genom en sorts bygel som sitter utanpå tutknappen.

31 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Det är två stift och en bygel. Har prövat att sätta så också, en jord från stift två till navet och kabeln från navet till stift 1 men får det inte att funka :S

31 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
löste det idag! sånt klantarsle som man är så glömde man ju kolla ifall stiftet gick emot navet där bak igår å de gjorde de ju naturligtvis inte. Men fick böjt te de idag så nu funkar det utmärkt!

Sök