Du ska ha jord till ena stiftet på tutknappen och andra stiftet ska till originalkabeln i navet. Jag gjorde en fuling och klämde fast jordkabeln mellan ratt o nav på min bil, enklast så funkar fortfarande!
:Edit: Plus + Jord i en strömbrytare blir kortslutning så det står härliga till! Ska man koppla så så måste man ha en förbrukare mellan, t.ex en lampa
Senast redigerat av MantaRobin (28 februari 2011)
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Läs tidigare inlägg... Jord från tuta till tutknappen.. Ström från batteri till tuta Som jag skrev tidigare tutknappen bryter jorden
De e ju samma sak som jag skriver...? Han har en kabel upp från navet, in med den i stift ett i tutknappen, i stift två sätter han en jordkabel fäst på något vis i navet. Är det bara ett stift i tutknappen så får den jord genom en sorts bygel som sitter utanpå tutknappen.
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Det är två stift och en bygel. Har prövat att sätta så också, en jord från stift två till navet och kabeln från navet till stift 1 men får det inte att funka :S
löste det idag! sånt klantarsle som man är så glömde man ju kolla ifall stiftet gick emot navet där bak igår å de gjorde de ju naturligtvis inte. Men fick böjt te de idag så nu funkar det utmärkt!