2380
Sök

Rostskydd och dämpmatta

1 727 Inlägg
2 mars 2011
jimmyostrom skrev:
Men det spelar väl ingen roll vad Silent Coat mattan består av Pierre,

vi vet båda två att du aldrig skulle säga något gott om ett konkurerande märke som du inte säljer och du säljer inte Silent Coat.

Sen får du skriva vad du vill om detta men jag vet vad som är sant likaså alla hundratals kunder som handlat och monterat Silent Coat.

Horsyhorse skrev:
munkisen skrev:
Hmm, är nog inte så hemma på det där med de olika typerna av mattor, men då antar jag att just SC är en foammatta?

Njaa, SC har en dämpmatta med alu.-skikt, kanske dom även har en "foammatta". Vet ej.
Under namnen "dämpmatta" och "foammatta" finns en uppsjö av olika kvalitéer.

Pierre

Dålig morgon?

Det spelar roll, han(munkisen) skriver ju "då jag ANTAR att just SC är en foammatta", jag förtydligade, inget fel i det.

VI vet ingenting, JAG vet att jag pratar gott om andra produkter som jag PROVAT, ÄVEN om jag inte säljer det själv.
Jag säljer inte SC, jag hade matt-produkter innan det kom på tal.

Bara för att jag inte lyfter andras produkter, innebär det inte att jag klankar ner på dom.

Mvh
Pierre
Seastreams Garage

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

16 197 Inlägg
2 mars 2011
Sc är samma klet som stp m1 matta fast en aning tunnare å dämpar lite sämmre. Å att de skulle behövas värmas vid montering e bajsprat.    Den tunna dynamate e enligt mig inte värt pengarna.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 mars 2011
Innehåller inte SC ett tunt lager bitumen också? Har för mig jag läst det nånstans. Trots att den är hälften så tjock som M1 så känns den minst lika styv när man jobbar med den (SC alltså). Ska göra en liten jämförelsevideo ikväll med dom mattor som jag har i bilen. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

560 Inlägg
2 mars 2011
Nej jag har aldrig dåliga morgonar, om jag någonsin haft dessa fick man jobba bort när man fick flera barn.

Att folk snackar skit har jag inga problem med för skulle jag haft det skulle jag inte haft tid till annat i livet, men när folk kastar skit i min mun då får jag stor problem för då smakar det illa.

Jag har aldrig sätt att du skrivit gott om produkter som du inte själv säljer, men då får jag ta av mig hatten om jag haft en sådan och be om ursäkt för mitt påhopp.

Horsyhorse skrev:
jimmyostrom skrev:
Men det spelar väl ingen roll vad Silent Coat mattan består av Pierre,

vi vet båda två att du aldrig skulle säga något gott om ett konkurerande märke som du inte säljer och du säljer inte Silent Coat.

Sen får du skriva vad du vill om detta men jag vet vad som är sant likaså alla hundratals kunder som handlat och monterat Silent Coat.

Horsyhorse skrev:

Njaa, SC har en dämpmatta med alu.-skikt, kanske dom även har en "foammatta". Vet ej.
Under namnen "dämpmatta" och "foammatta" finns en uppsjö av olika kvalitéer.

Pierre

Dålig morgon?

Det spelar roll, han(munkisen) skriver ju "då jag ANTAR att just SC är en foammatta", jag förtydligade, inget fel i det.

VI vet ingenting, JAG vet att jag pratar gott om andra produkter som jag PROVAT, ÄVEN om jag inte säljer det själv.
Jag säljer inte SC, jag hade matt-produkter innan det kom på tal.

Bara för att jag inte lyfter andras produkter, innebär det inte att jag klankar ner på dom.

Mvh
Pierre
Seastreams Garage

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

560 Inlägg
2 mars 2011
Fast du kan ju inte jämföra en 4mm matta medn en ca 2,2-2,3mm matta.

Sen finns även eller fanns tidigare M1 mattan även i 2mm utförande och där lär man inte märka någon skillnad.

Men det säger väl sig själv att en 4mm matta dämpar bättre än en 2mm matta.

ChriZtoffer skrev:
Innehåller inte SC ett tunt lager bitumen också? Har för mig jag läst det nånstans. Trots att den är hälften så tjock som M1 så känns den minst lika styv när man jobbar med den (SC alltså). Ska göra en liten jämförelsevideo ikväll med dom mattor som jag har i bilen. smile

Jesus älskar alla

560 Inlägg
2 mars 2011
Det finns en Silent Coat som inte säljs i Sverige som innehåller 50% bitumen samt 50% butyl och denna är ca 4mm tjock.

Ren skitmatta tycker jag denna blandade matta är men väldigt poulär bland amerikanska byggen för mattan är svart och det är lite mer "normalt" i deras ögon än tex nästan krom.

ChriZtoffer skrev:

Jesus älskar alla

1 727 Inlägg
2 mars 2011
jimmyostrom skrev:
Jag har aldrig sätt att du skrivit gott om produkter som du inte själv säljer.

men då får jag ta av mig hatten om jag haft en sådan och be om ursäkt för mitt påhopp.

sånt händer.

Godtaget!

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 mars 2011
jimmyostrom skrev:

Sen finns även eller fanns tidigare M1 mattan även i 2mm utförande och där lär man inte märka någon skillnad.

ChriZtoffer skrev:

Dubbla lager SC 2mm mot enkel M1 4mm då? Godkänt att jämföra? wink Det jag har är en odämpad bakdörr, en med dubbla lager SC, taket med ett ett lager SC och framdörrarna med ett lager M1. Gör ett enkelt knacktest och filmar, inget vetenskapligt alltså, bara för skojs skull.

Det finns en Silent Coat som inte säljs i Sverige som innehåller 50% bitumen samt 50% butyl och denna är ca 4mm tjock.

Ren skitmatta tycker jag denna blandade matta är men väldigt poulär bland amerikanska byggen för mattan är svart och det är lite mer "normalt" i deras ögon än tex nästan krom.

ChriZtoffer skrev:

Okej då finns det två varianter alltså och den du har är ren butyl, alltså ännu mer prisvärd. smile Färgen på mattan struntar jag i, syns ju ändå inte när allt är klart.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

560 Inlägg
2 mars 2011
Ja det finns faktiskt 4 olika Silent Coat tror jag och det är 2 varianter av bland matta som jag inte alls gillar och sedan finns det ca 2mm Silent Coat och sedan en ca 4mm Silent Coat som är av butyltyp med alupådrag.

Jag gillar inte jobba md 4mm mattor själv, tycker dom är jobbiga att dämpa med om man har massa plåt som inte är av stora plana ytor och det är det sällan i en bil tyvärr.

Filmer gillar vi wink

ChriZtoffer skrev:
jimmyostrom skrev:

ChriZtoffer skrev:

Dubbla lager SC 2mm mot enkel M1 4mm då? Godkänt att jämföra? wink Det jag har är en odämpad bakdörr, en med dubbla lager SC, taket med ett ett lager SC och framdörrarna med ett lager M1. Gör ett enkelt knacktest och filmar, inget vetenskapligt alltså, bara för skojs skull.

ChriZtoffer skrev:

Okej då finns det två varianter alltså och den du har är ren butyl, alltså ännu mer prisvärd. smile Färgen på mattan struntar jag i, syns ju ändå inte när allt är klart.

Jesus älskar alla

Grävmaskinist på lasses entreprenad
15 Inlägg
2 mars 2011
ChriZtoffer skrev:

SC är en butylium LIKNADE produkt, det är inte butylium i denna dämpmatta utan denna bygger på en billigare teknik.

Massan som används är en del produkt som man får ut när man tillverkar bakelit, de som man inte tillsätter i denna process är trämjölet.

Denna produkt finns att köpa inom andra användnings områden, i allmänt tal heter denna då gummi gutta och kan köps på Bokia eller andra likande bokhandel.

SC mattan är en gummi produkt där man i tillverkning tagit bort butylium massan och ersatt den med en billigare massa som har liknade egenskaper.

Ta nu inte detta som kritik elr nåt tjafs från mig jimmy! Med så många nöjda kunder så
fungerar detta perfekt ändå elr hur och jag tänker inte sitta o säga emot dig i den frågan heller!

Däremot är butylium en petroleum produkt som har andra egenskaper och används i allt från dämpning av karosser till asfalts tillsatts för att får bättre vägbannor så att de inte spricker.

Butylium har en enormt bra förmåga att absorbera vibrationer, sen finns det tillverkare som försöker ta fram liknade produkter med samma egenskaper.

Tyvärr så är dessa kanske inte riktigt hemma ännu, men många gör tyvärr misstaget att förknippa dessa halvfabrikat med den riktiga varan.

Ska man lyckas med att dämpa bilen så ska man ha en riktigt bra butylium matta, det har jag lärt mig under de år jag har byggt billjud och det har ju visat sig med ganska ok resultat.
Senast redigerat av teamgrosso (2 mars 2011)

560 Inlägg
2 mars 2011
Ärligt talat Jimmy, varför lånar du ut ditt inlogg till Calle?

Snacka om att sälja sin själ.

teamgrosso skrev:
Ta nu inte detta som kritik elr nåt tjafs från mig jimmy! Med så många nöjda kunder så
fungerar detta perfekt ändå elr hur och jag tänker inte sitta o säga emot dig i den frågan heller!

Jesus älskar alla

15 Inlägg
2 mars 2011
jimmyostrom skrev:
Ärligt talat Jimmy, varför lånar du ut ditt inlogg till Calle?

Snacka om att sälja sin själ.

teamgrosso skrev:

Varför skulle jag göra d? Han har ett eget vad jag vet!

560 Inlägg
2 mars 2011
Vi har sålt vad jag vet mest dämpmatta i hela Sverige under 2010 och det av just Silent Coat (ca 35000-40000 ark)

Vi har inte fått något mail eller telefonsamtal eller fått tillbaka skickat Silent Coat mattan för att någon varit missnöjd.

Detta är i min värld det bästa betyget man kan få av en produkt anser jag, vilken annan produkt har en sådan låg "felmarginal".

Lite mer betyg:

http://blekingebilradio.se/product.html … -info-tabs

Jesus älskar alla

15 Inlägg
2 mars 2011
jimmyostrom skrev:
Vi har sålt vad jag vet mest dämpmatta i hela Sverige under 2010 och det av just Silent Coat (ca 35000-40000 ark)

Vi har inte fått något mail eller telefonsamtal eller fått tillbaka skickat Silent Coat mattan för att någon varit missnöjd.

Detta är i min värld det bästa betyget man kan få av en produkt anser jag, vilken annan produkt har en sådan låg "felmarginal".

Lite mer betyg:

http://blekingebilradio.se/product.html … -info-tabs

Har jag sagt emot dig på den punkten? Läs mitt inlägg igen o läs allt denna gången!
Senast redigerat av teamgrosso (2 mars 2011)

16 197 Inlägg
2 mars 2011
ChriZtoffer skrev:

Hälften så tjock som m1 ?  Då undrar ja va för m1 matta du kört Me för den ja har i min mattsvarta jetta e 2 mm.   M1 bomb är dock 4 mm men kostar myyyycke mer.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 mars 2011
Sant du! Sitter och jämför den M1 jag har kvar med en bit SC och dom är faktist lika tjocka. Men framdörrarna där det sitter ett lager M1 låter ändå betydligt stummare än t.ex. taket där det sitter ett lager SC.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 mars 2011
Nu har jag dämpat klart ena passagerardörren, blev 2 lager SilentCoat och först då blev den ungefär lika stum som framdörrarna är med ett lager M1. Nån skillnad är det alltså. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 mars 2011
Ok om jag lånar tråden lite?

Vart köper ni dämpmatta? Är ute efter lite tunnare matta för att komplettera ljudisolering mot vägljud.
Är väl kring 2mm tjockt jag tänkt mig, alltså inte "asfaltmatta" från tex MDS som är typ 8mm(?) tjock och väger mycket. Ca pris på det, per m2?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 mars 2011
Den matta som diskuteras mest i den här tråden är SilentCoat från Blekingebilradio, man får mycket för pengarna (speciellt om man köper stora 40 packet) och den dämpar helt okej. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 187 Inlägg
2 mars 2011
te_wik skrev:
Ok om jag lånar tråden lite?

Vart köper ni dämpmatta? Är ute efter lite tunnare matta för att komplettera ljudisolering mot vägljud.
Är väl kring 2mm tjockt jag tänkt mig, alltså inte "asfaltmatta" från tex MDS som är typ 8mm(?) tjock och väger mycket. Ca pris på det, per m2?

Mvh Tommy

har du testat att söka på forumet? finns extremt många trådar om detta.
som du kanske har läst i denna tråd så är det många olika åsikter, men tar dom som jag tycker är bra.
http://blekingebilradio.se/product.html … ry_id=1877
http://carbonize.noxshop.se/?item_id=csab4

där är två olika mattor.

Sök