4005
Sök

Dörr problem SAAB 9000

147 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
(vet inte om detta är rätt ställe att fråga men hittade inte rätt grupp)

Jag har en SAAB 9000CD i16 -90:a som dörrarna är dåliga på så dom ska bytas ut sad
Men jag har en donator bil som ska få bli av med sina dörrar om dom passar smile
Donator bilen är en SAAB 9000CSE -95

Det jag vill veta är om dörrarna passar samt om det bara är att flytta över dom?
I min bil är det inte elhissar och elspeglar men det är det i den andra går detta ihop?

Tackar för snabba svar

hmm/ Niklas

3 295 Inlägg
3 mars 2011
dörrarna i sig passar rakt av, tror tillomed att det är "avrundade" handtag på dom nya dörrarna. Elhissar passar eventuellt, annars då kanske du kan flytta över manuella hissarna wink?

Har för mig att det ska ligga fördraget kablage till det, men jag kan ha fel.. det är inte ovanligt tongue
Senast redigerat av Slave_joe (3 mars 2011)

147 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Slave_joe skrev:
dörrarna i sig passar rakt av, tror tillomed att det är "avrundade" handtag på dom nya dörrarna. Elhissar passar eventuellt, annars då kanske du kan flytta över manuella hissarna wink?

Har för mig att det ska ligga fördraget kablage till det, men jag kan ha fel.. det är inte ovanligt tongue

Okej passar även bakdörrarna tro?

147 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Slave_joe skrev:
Ja.

Fan va gött då blir det att byta dörrar nästa vecka då smile

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
3 mars 2011
Niklas1983 skrev:
Slave_joe skrev:
Ja.

Fan va gött då blir det att byta dörrar nästa vecka då smile

Det är olika midjelister med fastsättning på CD kontra CSE´n

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

147 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
En annan fråga som jag har är....

Det är ju som sagt larm och fjärrcentral lås i den andra bilen som jag ska ta dörrarna från.
Sitter fjärrlåset i dörrenscentral lås enhet eller i larmet?

Handledare
1 481 Inlägg
7 mars 2011
På -95:an så aktiverar du larmet med sändaren. Larmet skickar en signal till centrallåsenheten som låser/låser upp bilen. (Jag ritade ledningsnätet på den bilen)

147 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
saab_sonett skrev:
På -95:an så aktiverar du larmet med sändaren. Larmet skickar en signal till centrallåsenheten som låser/låser upp bilen. (Jag ritade ledningsnätet på den bilen)

Men kan jag ta bara den enheten och inte larmet och det funkar eller måste jag plocka hela larmet?

Sök