2108
Sök

Att göra en Dodge Ram SRT-10 piggare?

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#1
Jag undrar vad man kan göra "enklast o billigast" för att få upp effekten ganska så lätt, har kollat på paxton kompressorkit sen KN sportluftfilter men jag har inte så stor erfarenhet av att trimma upp sugmotorer.

// MVH Linus

Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
4 mars 2011
#2
Lärd dig ratta först gosse!
Lägg pengarna på en förarkurs eller nåt. big_smile

TeamSandskog skrev:
Jag undrar vad man kan göra "enklast o billigast" för att få upp effekten ganska så lätt, har kollat på paxton kompressorkit sen KN sportluftfilter men jag har inte så stor erfarenhet av att trimma upp sugmotorer.

// MVH Linus

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#3
DU skall bara inte säga ngt smile
Jag ska se vad jag ska spara ihopa pengar till;) Tack för tipset på frågan wink haha.

Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
4 mars 2011
#4
TeamSandskog skrev:
DU skall bara inte säga ngt smile
Jag ska se vad jag ska spara ihopa pengar till;) Tack för tipset på frågan wink haha.

JAG, skall om någon säga något lillgossen :-)
Du vet att jag har rätt också, egot tar emot att erkänna det bara :-)

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#5
Hahahaha ja jag kan låta dig tro det:)

Sen beror det oxå helt på vem man jämnför med haha men skriv nu inte här för jag vill ha vettiga svar och  inte spydiga från dig.

Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
4 mars 2011
#6
Hahaha, okejdå.

Jag ska inte spydiga mig mer.

Kära moderator som läser detta: Vi känner varandra väl, alltså jag och denna unga omdömeslöse pojk :-)

Linus min käre vän, med inställningen "Det är lugnt, jag har antispinn. Det går inte att åka av" så bör du inte ha mer effekt än två cykeltrampor ;-)

Puss på dig, så ska jag inte dryga mig mera... (alternativ vara ärlig, beroende på från vilken vinkel man vill se det)

TeamSandskog skrev:
Hahahaha ja jag kan låta dig tro det:)

Sen beror det oxå helt på vem man jämnför med haha men skriv nu inte här för jag vill ha vettiga svar och  inte spydiga från dig.

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#7
Haha tack det uppskattas:)
Men du är rolig och trevlig prick med.

haha du har hakat upp dig på den kommentaren jag gav dig för länge sen i audin big_smile.

Kanske inte världsbäst man vet lite iaf:) Men jag vet du vill höra dettta så , Ja du kör bättre än mig EPHAS wink

puss puss

Badmanners Motorsport
169 Inlägg
18 oktober 2011
#8
enkelt:

Spjällhus
CAI
Headers
Catback
TUNE från ROE Racing i USA och du har runt 480-510hp på Bakhjulen.

Toppar och kam ger ca 140 HP på hjulen till men det käver ett riktigt fett bankkonto

Sedan har du ju kompressor

påde Paxton och ROE ligger runt 650-700 häst (ej på hjulen) men då sänker de varvet till 5500 för att kunna garantera någon hållbarhet. Kolvarna och veven är den svaga länken i dessa motorer
Senast redigerat av Badmanners (18 oktober 2011)

Badmanners Motorsport
Projekttråd


Sök