3684
Sök

Onödigaste funktionen i din bil?

Gammal och grinig
362 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Ni lägger in modell, tillverkningsår och funktion som ni anser helt och hållet oduglig!

Volvo 245 -93

Den lilla lampan som lyser upp golvet i baksätet under färd! Vet ens folk vad den lilla saken är till för? Tror inte det, den lampan är pajj i alla volvosar jag hittills suttit i, och det börjar bli en del...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2011
Audi 100 2.3E - 88b

Hörlursuttag på hatthyllan, känns onödigt tongue Man kan med en knapp välja att få ljudet via hörlurar eller via de bakre högtalarna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Hjultomte
1 500 Inlägg
5 mars 2011
Ford Fiesta MK1 1.1gl -81.

Bromsar. Skiten går inte tillräckligt fort för att dom ens ska komma till användning smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

KHRacing
5 mars 2011
TooS skrev:
Ford Fiesta MK1 1.1gl -81.

Bromsar. Skiten går inte tillräckligt fort för att dom ens ska komma till användning smile

hahahahaha.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
5 mars 2011
Mattman skrev:
Ni lägger in modell, tillverkningsår och funktion som ni anser helt och hållet oduglig!

Volvo 245 -93

Den lilla lampan som lyser upp golvet i baksätet under färd! Vet ens folk vad den lilla saken är till för? Tror inte det, den lampan är pajj i alla volvosar jag hittills suttit i, och det börjar bli en del...

Om man tappar något på golvet så är det rätt så finurligt med lampan.

te_wik skrev:
Audi 100 2.3E - 88b

Hörlursuttag på hatthyllan, känns onödigt tongue Man kan med en knapp välja att få ljudet via hörlurar eller via de bakre högtalarna.
Mvh Tommy

Du har inga barn förstår jag...
Har nyligen beställt dubbla DVD-spelare med skärmar till baksätet. Rätt lustigt med tanke på att jag i princip aldrig sitter där... roll
Prova att spela samma cd med Emil i Lönneberga eller tex. Bamse i 50-60 mil så förstår du nog lol
Senast redigerat av hotrodder (5 mars 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2011
hotrodder skrev:
Mattman skrev:

Volvo 245 -93

Om man tappar något på golvet så är det rätt så finurligt med lampan.

te_wik skrev:
Audi 100 2.3E - 88b

Mvh Tommy

Du har inga barn förstår jag...
Har nyligen beställt dubbla DVD-spelare med skärmar till baksätet. Rätt lustigt med tanke på att jag i princip aldrig sitter där... roll
Prova att spela samma cd med Emil i Lönneberga eller tex. Bamse i 50-60 mil så förstår du nog lol

Haha nej jag har inga barn så därför tycker jag det är onödigt. tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Smålänning
7 887 Inlägg
5 mars 2011
Volvo 740 GL -90

Taklucka - Bara ren lyx...
varvräknare - Är ju ändå så trött över 4000 rpm så det inte lönar sig att varva
tempmätare - Håller man koll på vattnet och termostaten kokar itne bilen. Dessutom fungerar dne ändå inte tongue
mer än 100 hästar. För att förflytta sig räcker 100 hästar. Dom sista 16 är bara bonus...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Forummoderator
18 178 Inlägg
5 mars 2011
Mercedes 200D w124 -94.

Att man kan dra ut vredet till ryggstödet och på så sätt höja eller sänka nackstöden istället... Hur ofta gör man det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

12 086 Inlägg
5 mars 2011
Jag kör ju BMW så det finns inga onödiga funktioner på den.. wink

Men de som är minst ickenödvändigt är en överarbetad av- och påstängningsfunktion till sminkbelysningen. Mycket märklig lösning, de som kör E34 med sminkbelysning vet vad jag menar.

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 mars 2011
Rovern: Elektriskt inställbar passagerarstol.

Hondan: Elslingor på sidorutorna i bagagutrymmet. Man ser ju ändå inte ut ur de rutorna.

Austin: Lyktor.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Svetsare
3 150 Inlägg
5 mars 2011
Audi 100 -82

Vred för att ställa var musiken ska komma, bakre eller främre högtalarna. Onödigt i mina öron då man bara vill/kan höra 5an  tongue

Och eco-drive mätarn, hur du än gör kommer du inte under litern ändå  ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

tratt
353 Inlägg
5 mars 2011
te_wik skrev:
Audi 100 2.3E - 88b

Mvh Tommy

Min polare har också en 100, tyckte det var sjukt nice att dra på lurarna och be polarna dra åt helvete med sitt jidder, speciellt om det var berusade fruntimmer i bilen som inte hade snackat av sig på 4 dagar. Men annars kan jag förstå dig, lite overkill.

På min Coupe, är det spaken som man fäller fram framsätet och passargerarsätet med, när man ska fälla tillbaka den så måste man lyfta upp spaken igen, vilket jag tycker är onödigt då inte en chans i helvete att den slår tillbaka när den nästan vilar på ratten/instrumentpanelen.

41 Inlägg
5 mars 2011
S40N - 2005

Kompass i backspegeln, har ingen som helst användning för den

----------------------------------------------------------------------------------------------------
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan, kort och gott en Göteborgare

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
5 mars 2011
Merceders cab 96 , El inställbar ratt....smile

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

killercow
5 mars 2011
Ford focus -01

Anti-spinn

Kommer ingenstans på vintern utan att koppla ur de

58 Inlägg
5 mars 2011
BMW 320i - 02

Hålla inne öppnaknappen på nyckeln för att dra ner rutorna. Finns ingen mening med den funktionen.

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
404 Inlägg
5 mars 2011
Skoda Octavia RS Combi -03: Cigg-tändaruttag i bagaget.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

killercow
5 mars 2011
Fladdermusen skrev:

inte helt onödigt. är för att koppla in kylbox i bagaget. tänk på stackars mej som måste dra sladden till kylboxen genom hela bilen hmm
Senast redigerat av killercow (5 mars 2011)

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
404 Inlägg
5 mars 2011
killercow skrev:
Fladdermusen skrev:

inte helt onödigt. är för att koppla in kylbox i bagaget. tänk på stackars mej som måste dra sladden till kylboxen genom hela bilen hmm

okej, jag har inte haft någon direkt användning för det men visst ditt förslag var ju inte så dumt:)

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

457 Inlägg
5 mars 2011
Den funktionen har jag använt ett antal gånger när det är 25+ och bilen står i solen så drar man bara ner rutorna innan man ska gå till bilen tongue

Fuze skrev:
BMW 320i - 02

Hålla inne öppnaknappen på nyckeln för att dra ner rutorna. Finns ingen mening med den funktionen.

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

Sök