Tjena hämta dessa precis lite problem . bultarna är för stora ska köpa mindre. rätt tajt mellan stötdämparn o däcket men givetvis vet ja man inte kan sväng fullt :p men kommer detta gå ? har original stötdämpare har sett flera golf 3 ha 18 tummare . bultarna ja har står där 10.9 vet inte hur man räknar men dom passar inte till 18 tummarna så säga huvudet är för stort finns det mindre ? va fan ska ja göra xD
ja ja tänkte de mer skallarna ska ner imon o kolla runt lite ska testa först utan spacers se hur de går de ända som kommer ta emot är stänkskydden där framme men de kan man ju ta av såklart
hehe givetvis peegee tänkte först på 17 tum men kom åt dessa 18tummarna med däck billigt så slog till vill inte sänka bilen eller styla den då de räcker med angel eyes o nya baklampor original så mycke som möjligt hehe vr6<3
dom är kohmo 225 - 40 - 18 men nästa sommar ska ja köpa 215 - 35 - 18 blir nog bättre
blir inte de ganska klyddigt o ta av o på spacers när man ska besikta :p?
Då förstår jag problemet, det skiljer 8.7 % i omkrets på dessa 18" jämfört med original däcken. Det får högst skilja sig 5% så de blir olagliga på din bil.
De 18" hjulen blir även 51mm högre än orginalshjulen... Folk brukar sänka sånna bilar med ~50mm men du har alltså höjt din 50mm, så du får verkligen en SUV
Din hastighetsmätare kommer stämma väldigt illa och bilen kommer bli märkbart slöare och sen har du Synchro som är oerhört känsliga för fel däckdimensioner, kanske inte om det är lika fel runt om men jag hade aldrig chansat... Sälj dem och köp andra är mitt råd
åhfan de e så pass känns som de går åt helvete :p men om jag hade sänkt bilen längre framåt i tiden hade de blivit bättre eller ja ska bara göra mig av med dom ?
åhfan de e så pass känns som de går åt helvete :p men om jag hade sänkt bilen längre framåt i tiden hade de blivit bättre eller ja ska bara göra mig av med dom ?
Med de däcken kommer du inte kunna sänka bilen så du ens får orignalhöjd på bilen igen Den kommer alltså vara högre än orginal med de däcken, oavsett hur du gör.
aha okej ! men som sagt det är bara denna sommarn bilen tar inte skada på det ? vill ha ett råd vad tycker du ja ska ha för profil på dom 18 tummarna till nästa sommar ? så de blir bättre kombinerat med sänkning