14 mars 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
eller så monterar man ett larm med startspärr i bilen..
Har också funderat på detta och kom fram till att det inte är värt det att montera ett så avancerat larm i en bil (notera första inlägget) som ska fungera som extrabil/vinterbil.. men helt klart, har man si så där en 5 000 kr och tycker det är värt att montera larm på en gammal hink så är detta nog något man kan genomföra men för mig fungerar inte riktigt den lösningen
ekmaan skrev:
Soderqvist skrev:
Felplacerad skrev:
Koppla en gömd switch till bränslepumpen
Typ 20 polare har redan gett mig det tipset plus att jag läst det typ i alla trådar jag hittat om stulna bilar så gissar på att pundarna/biltjuvarna också listat ut att folk gör så
Vill ha en bil som är så pass svår att stjäla att dom inte ens orkar ge sig på den typ
//Soderqvist
men de "pundarna/biltjuvarna" inte vet är ju vars du gömmer knappen, elr hade du tänkt skriva ett lapp ovanför den? (bränslepump) ... (y)
Nej men knappen måste vara praktisk också, om man tex monterar den under huven så kommer man inte använda den speciellt många gånger utan den måste vara rätt lätt att nå från förarplatsen
Så tänker nog dom flesta som monterar i en knapp och detta vet nog tjuvarna tyvärr
//Soderqvist
Senast redigerat av Soderqvist (14 mars 2011)
Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?