ok tack! får kolla igenom däcken imon då! har annars blivit lite fundersam över om jag verkligen monterade hardyskivan rätt! haha får kolla de me!!
Om absen fungerar dåligt eller du inte ens har någon och har låst något däck så kan det bli ett slitet ställe på däcket istället som ger upphov till vibrationer.
Eftersom ditt problem verkar vara hastighetsrelaterat så är obalans/fel på däcken det första jag tänker på iaf. Kan ju mkt väl vara kardan också men däcken är lätta att kolla och billiga ifall det skulle vara där felet ligger:)
Min abs har aldrig funkat under min ägo haha
jao däck kan ju va lite djävligt! problemen uppkom ju nu efter att ja bytt stödlager men tack, du har ju faktiskt haft rätt innan! ha
Ja det mesta är egna erfarenheter:P Kör man som ett svin varje så lär man sig snart ett och annat:)
Om absen fungerar dåligt eller du inte ens har någon och har låst något däck så kan det bli ett slitet ställe på däcket istället som ger upphov till vibrationer.
Eftersom ditt problem verkar vara hastighetsrelaterat så är obalans/fel på däcken det första jag tänker på iaf. Kan ju mkt väl vara kardan också men däcken är lätta att kolla och billiga ifall det skulle vara där felet ligger:)
Min abs har aldrig funkat under min ägo haha
jao däck kan ju va lite djävligt! problemen uppkom ju nu efter att ja bytt stödlager men tack, du har ju faktiskt haft rätt innan! ha
Ja det mesta är egna erfarenheter:P Kör man som ett svin varje så lär man sig snart ett och annat:)
Kan säga att kardanm problemet är löst och att jag kan inte montera hardyskivor...... himla styrpinnen/öronen råkade jag sätta i samma hål som kardanen sitter fast i och då går de skit men nu rullar hon fint!!!
Sen tycker jag fortfarande att hållaren tar upp lite för lite vibrationer för att vara ny! men varför klagar du när du köpte biltema istället för volvo delar din snåle djävel? Jo man kommer ju från småland så
Sen så kände bilen att den inte pissat klart så den läckte bränsle igen från första start! Vart ett bränslerör nära den dåliga slangen ursprungliga plats som rostat sönder. Kapade bort skiten och skarvade med lite slang hoppas den kan hålla sig mer än en natt denna gången
det rostiga som kapades bort:
Mina åtgärder.. inte mycket att skryta över men det borde hålla.. Gårdagens överst:
Åkte upp till fjällen i veckan. Bilen gick riktigt fint upp men kan inte säga detsamma om hemvägen! Ett bakre bromsok trillade loss när ja körde genom idre. Var la söndersletna gänger på bultarna eller nått annat lamt! Så där stod man 55 mil hemifrån utan ok och med avsliten bromsslang X)
Fick hjälp av en mekaniker men han hade inte delarna hemma så vi drog en nödlösning fick köra på 3 bromsande hjul hem X)
Väl hemma skaffa ja ett ok, bultar på skroten. en biltema slang så rådde man hem de! 250 kr istället för 2500 eller va de kostat på verkstan efter ett dygns väntan i Idre
Nu har ja satt igång med omlackering av bilen! har jobbat ungefär 7 h med det så har hunnit matta ner hela bilen samt slipa bort all rost. Har penslat på lite rostomvandlar så nu får hon stå nått dygn och gott te sig! Planen är:
Fre, kallgalva, spackla Lör slipa klart bilen Sön lacka bilen
Får se om ja klarar de Men jag är taggad, ska bli gött att jobba vidare!