Visade sig att inte bara temp-givaren fått spel utan också termostaten. Hade inte bytt den innan pga av en rund dragen bult som gjorde att ja tappa lusten Men med mutterspräckare och fil gick de smidigt men till min stora förfäran läckte skiten när ja starta bilen! Plockade isär den igen och var på väg att använda den gamla packningen när de slog mig att den nya packningen skulle träs på den nya termostaten... Vilken nybörjartabbe! aja sen satt de tight o tätt
Var o köpte lite
På grund av stora protester har ja nu skaffat migg ett usb minne istället för en mp3-spelare
Termostaten var helt sönderköttad!!!
Så här ser mitt bagage ut nu (förskräckligt!) fortsättning följer...
Har besiktning imon så ni får gärna hålla tummarna för mig!!!
Suck, en hel del att göra men men... Fick i alla fall inget med avgasvärden o göra Fick nästan spanska flagga pga av fjädern, den ligger på talrikens kant typ
aj då men samtidigt är det ju kul projekt att fixa bilen så den är hel och fin har däremot jag måste byta bromsslangarna innan nästa besiktning som han sa då! att det behöves... dom är ju inte bytt sen -95 XD
Jo precis! Nästan ett talesätt; kör man 740 måste man tycka om att meka...
hehe jaså? surt har aldrig bytt de innan och ja borde byta på båda sidor fram.. e de nån mutter man kan ta sönder eller skiter de sig om man rund drar själva "fästet"?
Fixade lite bagage idag! Blev helt ok enligt mig, kanske lite wannabe pimp my ride men de blev himla mycket bättre än innan har ju kvar grå okapad matta annars om ja blir trött på ett
Har mest vart en massa tråkigt mek de senaste var ju tvungen att byta handbromsbackar, en skiva bak(skev), en bromsslang. har inte blivit mycke mer me student o jobb o sånt
gjort lite de senaste dock! hittade backlysefelet, kabeln var av under bilen.
Fick problem me vibrationer i växelspaken vid högre varvtal så trodde hardyskivan var slut o köpte denna hårdare varianten:
Visade sig dock att de var en bult som saknades! måste gått av eller nått? vet i fan... smidigt att laga i allafall o då e ja nöjd
Sen denna helgen har ja polerat som bara den!!! Lackat om främre kofångaren också!
Köpte lite xenon också! Riktigt bra ljus, billigare än helljus!