Bilen började dra upp mot 1,5 l/mil och jag kunde snabbt konstatera att handbromsen kärvad/låg mot på ena sidan. Det bolmade faktiskt ånga när det skvätte vatten på trumman
plockade ner backarna och dränkte komponenterna i rostlösare, Gjorde susen då de både sidor bromsade när de skulle och släppte när de skulle släppa
Lacktrimmade fälgar
Kan någon svara på vad dessa tre kablar fyller för funktion? Den nedersta på bilden var nämligen urkopplad...
Tror växellådan läcker olja. Ska göra oljebyte på den så får vi se hur mycket spillolja de blir....
1,5L? fy fan vad mycket den drar när jag fixade en chip till min fick jag ner till 0,7 i bensinförbrukning genom köra lugnt innan låg den 0,8-1liter / milen
1,5L? fy fan vad mycket den drar när jag fixade en chip till min fick jag ner till 0,7 i bensinförbrukning genom köra lugnt innan låg den 0,8-1liter / milen
Men han kör ju på E85 också så då drar ju bilen mer
fruktansvärt mycket! men det var ju för att handbromsbacken låg mot och bromsade! annars brukar ja ligga på 1,1 blandad körning vilket ändå e mycket, men beror ju på bil till bil hur man kör sen har ja franska regina insprutning som ska dra mer?!
Jo kör på e85 men okonventerat därav minskad effekt men samma bränsleförbrukning...
Den chippningen kan du va nöjd med tror inte de går på en b230f dock va?
fruktansvärt mycket! men det var ju för att handbromsbacken låg mot och bromsade! annars brukar ja ligga på 1,1 blandad körning vilket ändå e mycket, men beror ju på bil till bil hur man kör sen har ja franska regina insprutning som ska dra mer?!
Jo kör på e85 men okonventerat därav minskad effekt men samma bränsleförbrukning...
Jag hade regina i min gamla röda volvo (ligger på gamla bilar) och den körde jag på 0.8 med 50% bensin och 50%E85. riktigt nöjd me de faktiskt, visserligen så hade jag ju bilen servad och så hela tiden och det gör ju mycket.
Jag hade regina i min gamla röda volvo (ligger på gamla bilar) och den körde jag på 0.8 med 50% bensin och 50%E85. riktigt nöjd me de faktiskt, visserligen så hade jag ju bilen servad och så hela tiden och det gör ju mycket.
Där ser man! inte fel de! jo de e nog som du säger. hade den gått långt?
Tyvärr var nog tidigare ägare så måna om service på motorn, men den håller iallafall men kan ju va därför den drar lite mer?
Mekade utanför garaget flera timmar, i mörker samtidigt som stormen med mitt namn härjade med mig
Var tvungen att riva dän kylaren eftersom jag inte fick av remskivan! Var alltså tvungen att få dit en avdragare; himla krångel
nice arbetslampa?
När allt var ihopsatt satt remskivan lite skevt och vobblade... kul... Trodde "kilen" på drevet slitits bort så införskaffade drev!
Rev ner allt igen, fick använda avdragare igen........ vettigt garage denna gången iallafall! Var trots allt inte drevet som var sönder, var "brickan" som glidit över kilen.... nybörjarmisstag haha
Blev ganska bra tillslut, slängde ihop allt och gänget hängde med sträckan jönköping lund jönköping. Gick som smort!
hmm tror bilderna kan va missvisande men tack evigt putsande dock... rött e värdelöst,,,,,,,,
haha jo plockade bort isoleringen men huven vart ju inte lackad på undersidan!!? X)
Men när man sköter lacken på en röd bil så är det få färger som är snyggare än volvos röda!
Konstigt alla 4 bilar jag har tagit bort den på har det varit lackat. Säker på att det inte bara är smutsigt som fan?
Har plockat bort den på 88gl 90 glt 92 gl och 87 tic. Så både den gamla och nya fronten och huven samt gl glt och tic. Så borde verkligen vara lackad?...
hmm tror bilderna kan va missvisande men tack evigt putsande dock... rött e värdelöst,,,,,,,,
haha jo plockade bort isoleringen men huven vart ju inte lackad på undersidan!!? X)
Men när man sköter lacken på en röd bil så är det få färger som är snyggare än volvos röda!
Konstigt alla 4 bilar jag har tagit bort den på har det varit lackat. Säker på att det inte bara är smutsigt som fan?
Har plockat bort den på 88gl 90 glt 92 gl och 87 tic. Så både den gamla och nya fronten och huven samt gl glt och tic. Så borde verkligen vara lackad?...