4536
Sök

Tips & Smakråd på "Feta fälgar" ?

5 111 Inlägg
21 mars 2011
NiKeMaN skrev:
Superstar Orden - FTW!!!!

Kan bara instämma.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 mars 2011
staggerd betyder så klart bredare bakfälgar, det var jag som formulerade fel big_smile
Menar på att du inte ska ha steg i banan utan "en" bana som är helt slät istället för att den trappar och du får "två" banor smile

Gällande formen så menar jag att w124:an är en rätt så fyrkantig bil om man jämför med den nyare w211 som är ganska rund med runda former och lysen... hoppas du förtsår vad jag menar smile samt att jag tycker fälgar o bil ska vara tidsenliga, men i slutändan är det du som bestämmer.

Good Luck!!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

LillNaisarn
21 mars 2011
Trådstartare
PITSTOP skrev:
staggerd betyder så klart bredare bakfälgar, det var jag som formulerade fel big_smile
Menar på att du inte ska ha steg i banan utan "en" bana som är helt slät istället för att den trappar och du får "två" banor smile

Gällande formen så menar jag att w124:an är en rätt så fyrkantig bil om man jämför med den nyare w211 som är ganska rund med runda former och lysen... hoppas du förtsår vad jag menar smile samt att jag tycker fälgar o bil ska vara tidsenliga, men i slutändan är det du som bestämmer.

Good Luck!!!

Då antog jag rätt då smile Visst är det så som du säger att 124an är rätt "fyrkantig" i formerna om man jämnför med w210 eller nyare. och OZ fälgarna är mkt tidsenliga, har även kikat på tex BBS - LM men de känns så tråkiga även fast dom är tidsenliga. Dock så är inte OZ fälgarna uteslutet alls, den enda uppenbara skillnaden jag skulle vela ha är att skippa s.k "step-lip" och ha en plan fälgbana .

Tack för att du tog dig tid och förklara, alla åsikter uppskattas då jag själv är rätt kluven i vilken av dessa jag ska välja på, som tur är har jag inte bråttom då jag försöker lära mig CAD programet så jag kan till och börja med designa dom wink

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 mars 2011
LillNaisarn skrev:
PITSTOP skrev:

Good Luck!!!

Då antog jag rätt då smile Visst är det så som du säger att 124an är rätt "fyrkantig" i formerna om man jämnför med w210 eller nyare. och OZ fälgarna är mkt tidsenliga, har även kikat på tex BBS - LM men de känns så tråkiga även fast dom är tidsenliga. Dock så är inte OZ fälgarna uteslutet alls, den enda uppenbara skillnaden jag skulle vela ha är att skippa s.k "step-lip" och ha en plan fälgbana .

Tack för att du tog dig tid och förklara, alla åsikter uppskattas då jag själv är rätt kluven i vilken av dessa jag ska välja på, som tur är har jag inte bråttom då jag försöker lära mig CAD programet så jag kan till och börja med designa dom wink

NEJ NEJ NEJ NEJ till BBS LM då sååååå många replicor har kommit in till vårt avlånga land att de känns billiga och tråkiga sad tycker synd om de som har originalet som ser var o varannan bil med replior av LM fälgarna....

Men det är bara att köra på som du själv vill via CAD programmet (har alltid velat lära mig det) så kanske du kan göra några unika samt mycket snygga fälgar smile 

PS sjuck ide som jag fick nyss: vrf inte köra samma stuk som OZ men endast ha tre ekrar istället för 5 och de tre ska vara formade efter mercedes stjärnan?? big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

LillNaisarn
21 mars 2011
Trådstartare
PITSTOP skrev:
NEJ NEJ NEJ NEJ till BBS LM då sååååå många replicor har kommit in till vårt avlånga land att de känns billiga och tråkiga sad tycker synd om de som har originalet som ser var o varannan bil med replior av LM fälgarna....

Men det är bara att köra på som du själv vill via CAD programmet (har alltid velat lära mig det) så kanske du kan göra några unika samt mycket snygga fälgar smile 

PS sjuck ide som jag fick nyss: vrf inte köra samma stuk som OZ men endast ha tre ekrar istället för 5 och de tre ska vara formade efter mercedes stjärnan?? big_smile

Visst är det som du säger, fast till 5x112 är det inte lika vanligt, om man ser på 5x120 så finns det flertalet annonser på bara blocket som säljer LM replikor, riktigt fin design men det känns inte lika exklusivt (stavning?) därav har jag valt dessa som utgångs objekt för att designa om.

Jag har bara gjort lite CAD då man gick i högstadiet (dvs för omkring 8-10år sen), får annars be en kompis hjälpa mig som håller med CAD hela dagarna och fixa det åt mig smile

Tack för dina idér man får se vad man lyckas med (om man nu får ihop något), men alla idér är uppskattade då det kan hjälpa till att komma fram till nya saker man inte funderat på förut.

LillNaisarn
24 mars 2011
Trådstartare
efter massvis med funderande har jag kommit fram till att det blir orden smile tack till alla som röstat

40 Inlägg
3 april 2011
Längtar till bild på denna!
Du får gärna pma info om fälgföretaget till mig också.

fälg fantast
1 086 Inlägg
LillNaisarn
3 april 2011
Trådstartare
Lowenhart skrev:
bbs lemans

tack för din åsikt men det är för vanlig fälg. Jag har iaf bestämt mig för orden fälgarna. Väntar på bild från företaget då dom ska rita upp i cad så får jag se om det kommer att se ut som betänkt.

40 Inlägg
3 april 2011
Jag tycker du valde rätt, de fälgarna ser mycket bra ut!

LillNaisarn
4 april 2011
Trådstartare
Danne980 skrev:
Jag tycker du valde rätt, de fälgarna ser mycket bra ut!

Tack smile ska bli roligt senare under veckan då deras designer kommer tillbaka så får jag se hur fälgarna ser ut med några små ändringar i utseendet jag vill göra smile sen är det bara spara pengar till dom smile

Sök