2957
Sök

945 turbo som krånglar..

9 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Hej.. Jag har en volvo 945 b230ft -96 som går ryckigt när jag gasar, ibland dör den när jag kör, och när jag gasar hårt så hugger den ungefär som att man skulle låsa däcken väldigt snabbt men motorn dör inte. vet inte vad som kan vara fel, men jag har bytt tändkablar, tändstift, rotor och fördelarlock. så tändningen är det inte som spökar. Är det någon som haft liknande problem så kom gärna med tips på vad som kan vara fel.
(lambdalampan lyser och ska kollas och ska leta felkoder)

Tack på förhand dahlett

Tekniker
624 Inlägg
18 mars 2011
Min 940 Turbo stannar när man kör ibland men kommer åter igen efter nån sekund, saken är det att jag kan ju inte hitta felet så länge bilen Går. Stannar felet kvar då är det ju en annan sak. Kolla så du inte har någon luft  läckage..

9 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
ungefär så gör min med, den dör och efter en kort stund kan man starta och köra igen och då går den som innan igen, men rycker fortfarande

9 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Så, nu har jag fått ur felkoderna. Dom är (2-3-1 "okänd felkod" och 1-1-3 "lambdaintegrator") det jag gjort nu är att jag testar en annan lmm och ser om det blir bättre. har ni andra ideer så säg gärna till smile

9 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
felet var lmm så nu kan ja gasa som ja vill smile

Tekniker
624 Inlägg

Sök