2960
Sök

Chevrolet Van -88/-89, ingen ström trots laddat batteri

21 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Tja jag har en Cheva van det är halv insprut på den. De jag undrar är att jag får ingen ström till tendningen inget funkar när jag vrider på nycken. Inga kamper blinkersen funkar inte pumpen startar inte. O nej det är inte bageriet som är slut. Vet någon vad det kan vara för fel. Mvh micke

de är ja de

2 014 Inlägg
19 mars 2011
Rubrik korrigerad.

Tråd flyttad:

Motorteknik (Avancerad) -> Generell felsökning (Motorteknik)

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 274 Inlägg
19 mars 2011
Är batterikontakterna i bra skick?
Finns det några huvudsäkringar?
Sitter jordkabeln bra?

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
19 mars 2011
ypac__ skrev:
Tja jag har en Cheva van det är halv insprut på den. De jag undrar är att jag får ingen ström till tendningen inget funkar när jag vrider på nycken. Inga kamper blinkersen funkar inte pumpen startar inte. O nej det är inte bageriet som är slut. Vet någon vad det kan vara för fel. Mvh micke

Det sitter ett par-tre stycken "kabelhuvudsäkringar" direkt intill pluspolen. Dessa är dryga decimetern långa med en liten plastflagga/klump på och ligger paralellt med huvudpluskabeln. Det är rätt vanligt att dessa dör (=avbrott) på vanarna och byte eller amatörmässig förbikoppling är lösningen.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök