2859
Sök

Varför hörs en irriterande högfrekvent ton från högtalrna?

23 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
hej!
har nyss skaffat min första bil, och har nyss kopplat in lite nytt ljud till den.
än sålänge så är där 2st Exibel 6x9"  1st GAS 10" bas 1st Denver slutsteg 4x 120W.
det jag har problem med är att det kommer ett högfrekvent ljud ur högtalarna som är kopplade till slutsteget varje gång bilen är igång, när den är avstängd funkar den felfritt.
kan även tillägga att det högfrekventa ljudet får en högre ton när man gasar.

Tack på förhand!

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 mars 2011
Det är generatorvin. Antingen har du dålig jord eller så kör du med sketna signalkablar och har dem för nära annan ström i bilen.

16 197 Inlägg
19 mars 2011
sen kan ja säga att denver stegen e ren DYNGA..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

23 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
sen kan ja säga att denver stegen e ren DYNGA..

Tack! jag hade tyvärr inte råd med något annat... du vet första bil... 18år, studerar, inget jobb.... men okej då vet jag det! smile btw väldigt moget av dig... konstigt att ungdomar är som dom är när dom ska "se upp" till äldre *host*

23 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
michieff skrev:
Det är generatorvin. Antingen har du dålig jord eller så kör du med sketna signalkablar och har dem för nära annan ström i bilen.

okej, kan det bero på att jag har RCA-kabeln bredvid ström kabeln hela vägen från fronten till bagaget?
jorden har jag kopplad till en ren metall yta i bagaget.smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 mars 2011
Det kan det verkligen bero på. Du ska aldrig dra signal vid ström.

Okej, säker på att det inte bara är baljans plåt utan att det är ordentlig metall?

Hur som så är det definitivt fixat om du drar om signalkabeln..

23 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
okej, haha fail där..japp jag är helt säker på det smile tack för hjälpen!

Sök