3696
Sök

Evo Trimmprojekt

84 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#1
Nu står evon äntligen i nya garaget så passade på att pilla dit dom nya strålkastarna innan besikting! Så fort den har gått igenom och jag har fått nya turbokitet så ska det monteras:)
Blev lite skillnad med dom nya;) eller?
https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79456/79456-8cf98120dad096a6fa1ae5b226e4335b_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79456/79456-ffa1aa5382e5fc9241fa3bb87542855e_tn.jpg


84 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
#2
Bilen gick igenom med blank papper på besiktningen idag så imorn blir det att börja plocka ner den igen:)


251 Inlägg
31 augusti 2011
#3
Dax att uppdatera;)?


84 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
#4
Ja egentligen men har inte orkat tongue


84 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
#5
ska försöka sätta mig ner och lägga in lite bilder och text så ni blir nöjda smile


84 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
#6
Okej setupen som kommer bli till 2012 just nu är:

* Mahle stakar och kolvar.
* Smidd vev (Manley)
* Precision billet 6262 turbo med Dnp grenrör och tial Wg.
* Dubbelskivlig koppling(Tilton) med borttagen kopplingsgaffel.
* Gems pnp sprut.
* Spridare inte inköpta än.
* Borttagna balansaxlar.
* Resten får vara original så länge så länge så får vi se vad som behöver ändras på senare.
Senast redigerat av kruse019 (2 september 2011)


251 Inlägg
2 september 2011
#7
kopplingen måste ändras;)


84 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
#8
Sers skrev:
kopplingen måste ändras;)

Ja just smile


84 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
#9
Så här blev det med nya soppafiltret!

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79456/79456-287bc776f2c4f7e6e1ac8a10b34b7ed1.jpg


84 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
#10
Tyvärr så ligger den inte där den ska än väntar på att få oljerör till turbon svetsade

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79456/79456-b67b865277292d5295a8ad1b14c1773d.jpg
Senast redigerat av kruse019 (4 september 2011)


84 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
#12
Så här ser han ut i dagsläget och där skymtar man nya oljekylen i fronten också
https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79456/79456-f742b5516646d737c8555ccea411dec5.jpg


84 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
#13
Håller på att mixtra lite vart jag ska sätta mätarna vill ju få kablarna snyggt! blir lite rörigt med alla kablar:P
https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79456/79456-211b5ed88cab3f1ae10da8c8ca81c0f2.jpg


251 Inlägg
3 september 2011
#14
du kan om du vill, får komma till garaget o kika nån dag:)


84 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
#15
Sers skrev:
du kan om du vill, får komma till garaget o kika nån dag:)

Ja du ser wink


41 Inlägg
4 september 2011
#16
Fint, kommer följas:-)

84 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
#17
Mar1in skrev:
Fint, kommer följas:-)

Tackar:)


84 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
#18
Har monterat en walbro 255l/h med 8mm matning och 6mm retur som jag hoppas ska räcka men det återstår att se:)


Evo raggare
386 Inlägg
4 september 2011
#19
Grymt Evo projekt! Ska följas wink

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

84 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
#20
Kan ju säga varför den inte blev klar i år neutral
Började bra med att den gick igenom besiktningen utan anmärkning och sen skulle jag bara åka lite på kvällen innan jag tänkte börja riva bort den gamla turbon och dit med den nya.
Men det slutade med att bilen tvärdog på kvällen och efter mycket felsökande visade sig att axiallagret va helt slut och veven va helt nedsliten och allt detta va efter 50 mils körning efter renoveringen.
Så denna gång är sitter det en en smidd vev i men lite bättre lager så jag hoppas att det håller men evo iv motorn är ju känd för Crankwalk så vi får se annars får det bli en evo 5 motor eller nyare.
Senast redigerat av kruse019 (17 september 2011)



Sök