3404
Sök

Autotech silver s40 -99 Byggd av martin

1 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
#1
hej!

Jag har nyligen köpt en obesiktigad  trimmad volvo s40 , mitt mål är att få den reg besiktigad och jag är
i kontakt med SFRO som ska hjälpa mig få igenom bilen på besiktigen, om jag förstår det rätt så finns det inga paper på bilen vad som är gjort med den, så nu vänder jag mig till er, om ni har någon som helst info om bilen, vore jag välldigt tacksam om ni kunde dela med er här!

SFRO vill helst veta, hur effektökningen är gjord , ev. utbytesdelar  , var kommer de ifrån .  mm mm mm 

jag har varit i kontakt med Martin som köpt/byggt bilen en gång i tiden , men han säger att han inte minns nått som är gjort med den samt Autotech, har inget sparat om den i sin dator!
Om det är till nån hjälp så är reg nr kgc507

Tack på förhand för hjälpen!

Mvh

Thomas

Bilder:

http://www.geting.se/viewimage/image/29 … 126492.jpg


http://www.geting.se/viewimage/image/29 … 902218.jpg

461 Inlägg
23 mars 2011
#2
Prova att gå inte på transportstyrelsen, har för mig du kan söka reda på föregående ägare där så kan du ju kolla med dom.

Fan så som den såg ut borde la dom på Autotech komma ihåg det i huvet kan man ju nästan tycka.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
23 mars 2011
#3
bara lägga ner finns bara ett alternativ det är att återställa den till orginal så långt som volvo kan se det alltså orginal spridare orginal turbo orginal allt som utmärker sig inkl styrbox
sen är det bara att lyckas få volvo skriva intyg på den och reggbes

sfro kan inte godkänna den där motorn hur gärna dom än vill göra det

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 mars 2011
#4
Som sagt på Yatzy så kommer exakta specen inte hjälpa dig någonting. Vill du veta hur man bygger en sådan motor och följdaktligen vad som suttit på din bil från början så finns det listat här: http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=359097

exakta värdena på kamaxlar, ventiler, turboaggregat är VÄLDIGT individuellt och många olika kombinationer kan leda till samma resultat. Martins bil var en av de tidiga med en hel del "onödiga" ändringar, men många bäckar små du vet... jag stod jämte rototesten när han bromsade 480hk medans vi andra dödliga hamnar strax över 400 med till synes samma recept.  Så nog var bilen i toppklass en gång i tiden :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

19 Inlägg
24 mars 2011
#5
kolla med hotan från västerås, han och Martin hjälpte ju varandra. kanske du redan gjort men ett tipps
sen sök på martin marteng på google så hittar du massa bilder å filmer, finns säker info någon stans oxå..
Senast redigerat av knasson (24 mars 2011)


Sök