3012
Sök

Inför: BACKYARD AUTOMEET Trollhättan 2011 - PREMIÄR Fredag 13 maj kl 19.00

Optimist
145 Inlägg
3 maj 2011
mateart skrev:
hedley skrev:
Vore kul med karavan smile

jag tycker också det!! wink

I´m on it!
Senast redigerat av T5-Bohlin (3 maj 2011)

Här kan man skriva något vettigt

1 112 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Här kommer detaljerna för en karavan runt stan!
klicka på bilden för att förstora upp den. skriv gärna ut den om ni tänker åka med så har ni lite koll ifall ni fastnar vid ett rödljus eller så.

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-cc678d200f2cca6350ef2b89d835eb73.jpg
Jag har kört rundan och den är cirka 13 km. jag körde den med lite mera tempo än vad som är tänkt vid träffen och då tog den drygt 20 minuter att köra med en snitthastiget på 35 km/h och en maxhastiget på ca 70 Km/h

Ni får ha lite överseende med min fina skrift! inte så värst het på grammatik! big_smile
saknas väl någon punkt här å där, men va fan! inte värre än att ni kan förstå upplägget cool
Senast redigerat av Widowmaker (6 maj 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Optimist
145 Inlägg
3 maj 2011
Det här kan bli riktigt grymt! smile

Här kan man skriva något vettigt

1 112 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
T5-Bohlin skrev:
Det här kan bli riktigt grymt! smile

Yes!!big_smile Jag håller alla tummar!

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 maj 2011
Ser framemot detta smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

2 924 Inlägg
4 maj 2011
Bra jobbat, Magnus!

Rejäl lång karavan smile
...kanske kan bli svår att hålla ihop då pga lite för för mycket påverkan av trafikljus, ställen som inbjuder till högre hastigheter och annan inskränkande trafik som kan splittra karavanen (been there, done that... utan kartor i bilarna...)
Men det är absolut värt ett försök och med kartor i bilarna så har det goda förutsättningar att lyckas! smile

Vore även trevligt att trycka ner karavanen på centrumgatorna, typ Strandgatan/Storgatan mm vilka är najs att cruisa fram på vid bra väder och fördelen med centrumgatorna är ju att de inte inbjuder till högre hastigheter och har få trafikljus som kan splittra karavanen smile
Att det blir trångt och stillastående köer här är ju bara trevligt! That's Cruisin' wink

Samt istället för att åka bort till Sylte (som kan tendera vara lite väl öde?) så kanske det vore lämpligt hoppa över 4,5,6 och istället ta sig från 3 (efter en sväng fram och tillbaka genom Innovatum-området, förbi nya N3) direkt till 7 (via Lasarettvägen) ?

~ Life is short, have FUN! ~

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 maj 2011
Håller med Peege där om sylte och centrumgatorna. Roligare att se lite mänsklighet med tongue

1 112 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
peegee skrev:
Bra jobbat, Magnus!

Rejäl lång karavan smile
...kanske kan bli svår att hålla ihop då pga lite för för mycket påverkan av trafikljus, ställen som inbjuder till högre hastigheter och annan inskränkande trafik som kan splittra karavanen (been there, done that... utan kartor i bilarna...)
Men det är absolut värt ett försök och med kartor i bilarna så har det goda förutsättningar att lyckas! smile

Vore även trevligt att trycka ner karavanen på centrumgatorna, typ Strandgatan/Storgatan mm vilka är najs att cruisa fram på vid bra väder och fördelen med centrumgatorna är ju att de inte inbjuder till högre hastigheter och har få trafikljus som kan splittra karavanen smile
Att det blir trångt och stillastående köer här är ju bara trevligt! That's Cruisin' wink

Samt istället för att åka bort till Sylte (som kan tendera vara lite väl öde?) så kanske det vore lämpligt hoppa över 4,5,6 och istället ta sig från 3 (efter en sväng fram och tillbaka genom Innovatum-området, förbi nya N3) direkt till 7 (via Lasarettvägen) ?

Yes!!! Gillar dina synpunkter. Jag kommer att justera kartan med de inslag du nämner. Skall bara köra vissa bitar av rutten inne i stan nu efter jobbet så jag ser att det funkar. kommer en uppdaterad karta under kvällen.
Att lite rödlus kan röra till det blir ju lite utmaning men vi provar å så ser vi om det blir bra eller inte! Defenitivt värt ett försök med kartor i bilarna!
strandgatan by swania it is!!!!
Senast redigerat av Widowmaker (4 maj 2011)

1 112 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Slutgiltiga versionen av karavan kartan!

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-cc678d200f2cca6350ef2b89d835eb73.jpg

danielbrorsson
4 maj 2011
Nu låter det ju kalas! Syns den 13:e

1 112 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
744_boy skrev:
fint big_smile hur lång e sträckan typ då?tongue

jag kan ta fram gps å köra den imorgon så får ni veta längd och tid det tar att köra den

S40 T4 paawha!
200 Inlägg
4 maj 2011
okej vore nice på ett ungefär ;D så får man se va folk tycker om den e för lång lr kort tongue ja kör gärna runt länge iaf big_smile

1 112 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
744_boy skrev:
okej vore nice på ett ungefär ;D så får man se va folk tycker om den e för lång lr kort tongue ja kör gärna runt länge iaf big_smile

kör man den lungt så tippa typ 20 minuter

1 112 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
744_boy skrev:
okej hehe då tycker ja nästan vi kör den 2ggr ;D

jag har tänkt mig ett varv å ett gött avslut på mcdonalds. sen när det är slut så är ju alla fria att göra stan osäker på egen hand!
Men kul att du är på hugget! det är roligt å höra att folk gillar det jag skrapa ihop. har ju visserligen inte hittat på hela upplägget på egen hand.  En kille vid namn Fredrik kom med iden om karavan å jag tyckte det var en riktigt kul ide då han brukar ha det till sina volvo träffar.

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 maj 2011
Aldrig fel med dubbelrunda men gött med käk också haha big_smile

S40 T4 paawha!
200 Inlägg
5 maj 2011
jo mat e fint tongue

Redigerad av Moderator

Inlägg #6 i denna tråd:
Widowmaker skrev:
Bra synpunkter men jag vill UNDERSTRYKA att om man skrider till verket å låter just denna träff gå av stapeln så skall den inte relateras med streetrace över huvudtaget. tanken är en träff å ställa upp sin bil och tjöta med massa gött folk å binda nya kontakter,fota och fotas. kanske rentav tända grillen för å vara riktigt seriös. lungna goa sommarkvälls träffar är syftet, streetrace finns det andra som ordnar men det gör inte jag.

tackar så mycket för ditt erbjudande men jag kommer inte vara arrangör till något som kan göra att jag får åka buss till jobbet

Sök