4391
Sök

Chip trimma en 945 ltt

2 452 Inlägg
10 april 2011
han som säljer i kungälv har ju snott halva min annons för fan är min bild på grejerna jag hittade i jönköping i en 940 turbo ....hittade ju både kamaxel samnt boxar mm som var fina grejer i den bilen....

döden kommer tillbaka

429 Inlägg
12 april 2011
turboforssen skrev:
Swemil93 skrev:
Vad innebär special?

anpassat chipp för 968:er och 3"lmm

Okej, är det vid ett ladd på 0.6 och uppåt man bör chippa? kan man göra något för att "slippa" chippa, och är de lönt? för ett o-chippat ladd på runt 0.9 måste väl inte spika?
lite funderingar bara...

volvolover
667 Inlägg
12 april 2011
fulltryckarn laddar väl 0,5-0,6 så för att va på säkra sidarn håll dig till max 0,5 utan chip.. tycker du bilen går konstigt så ska du ställa ner laddtrycket igen.
svårt att få den att inte spika vid 0,9 i ladd utan chippad bränslebox.. men de kanske finns ngt sätt ja vet inte tongue

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

429 Inlägg
14 april 2011
Turbomotor skrev:
fulltryckarn laddar väl 0,5-0,6 så för att va på säkra sidarn håll dig till max 0,5 utan chip.. tycker du bilen går konstigt så ska du ställa ner laddtrycket igen.
svårt att få den att inte spika vid 0,9 i ladd utan chippad bränslebox.. men de kanske finns ngt sätt ja vet inte tongue

Okej, vad exakt gör den chippade bränsle boxen som motverkar spikningar som den o-chippade inte gör? smile För mig låter de mer logiskt att chippa tändboxen... Men som sagt, bara lite funderingar tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 april 2011
Swemil93 skrev:
Turbomotor skrev:

Okej, vad exakt gör den chippade bränsle boxen som motverkar spikningar som den o-chippade inte gör? smile För mig låter de mer logiskt att chippa tändboxen... Men som sagt, bara lite funderingar tongue

den ser till att motorn får mer soppa .....

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

429 Inlägg
15 april 2011
turboforssen skrev:
Swemil93 skrev:
Turbomotor skrev:

Asså, de var inte mer avancerat än så... men har hört att även den boxen trixar lite med tändningen smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 april 2011
Swemil93 skrev:
turboforssen skrev:
Swemil93 skrev:

Asså, de var inte mer avancerat än så... men har hört att även den boxen trixar lite med tändningen smile

nja det är ju lite mer avancerat men i stora drag så:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

429 Inlägg
18 april 2011
Hehe okej, Tack för hjälpen smile

volvolover
667 Inlägg
24 juli 2011
är de lönt att köpa ett chip från klracing? eller borde ja vänta tills ja får tag i han som säljer vikingchipp?

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
24 juli 2011
Turbomotor skrev:
är de lönt att köpa ett chip från klracing? eller borde ja vänta tills ja får tag i han som säljer vikingchipp?

Viking skulle ja säga smile

...........Team T-Röd Racing.............

volvolover
667 Inlägg
24 juli 2011
StlpMK skrev:
Turbomotor skrev:

okej, de är ju ngn unge här på garaget som försöker lura på mig ett vikingchipp men vet inte om ja vågar lite på han..

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
24 juli 2011
Turbomotor skrev:
StlpMK skrev:
Turbomotor skrev:

okej, de är ju ngn unge här på garaget som försöker lura på mig ett vikingchipp men vet inte om ja vågar lite på han..

Nä köp direkt från Viking så finns de riktiga garantier tongue

volvolover
667 Inlägg
24 juli 2011
StlpMK skrev:
Turbomotor skrev:
StlpMK skrev:

okej då ska ja de wink men de är svårt att nå honom.. är de bara fortsätta ringa eller maila?

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
24 juli 2011
Turbomotor skrev:
StlpMK skrev:
Turbomotor skrev:

okej då ska ja de wink men de är svårt att nå honom.. är de bara fortsätta ringa eller maila?

Hade oxå ett problem att nå han, Skrev till han a sen svarade han efter nån vecka, å ringa gick inte

volvolover
667 Inlägg
24 juli 2011
StlpMK skrev:
Turbomotor skrev:
StlpMK skrev:

Hade oxå ett problem att nå han, Skrev till han a sen svarade han efter nån vecka, å ringa gick inte

nån vecka :o fan ja hinner ju dö tills dess...................... suck! får väl försöka stå ut då sad

2 452 Inlägg
24 juli 2011
kan slänga ut mitt viking som jag har om du vill köpa....har kvar från min gamla bil.....är ett ecomaxchip

döden kommer tillbaka

volvolover
667 Inlägg
25 juli 2011
turbodeath skrev:
kan slänga ut mitt viking som jag har om du vill köpa....har kvar från min gamla bil.....är ett ecomaxchip

och du är hans pappa säger han wink nä men vad ska du ha för det isf? och hur gammalt är de?

2 452 Inlägg
25 juli 2011
har legat nått halvår på hyllan i en ask....600kr vill jag ha för det o det är ett eco max

döden kommer tillbaka

volvolover
667 Inlägg
26 juli 2011
turbodeath skrev:
har legat nått halvår på hyllan i en ask....600kr vill jag ha för det o det är ett eco max

har beställt ett nytt viking nu då de känns tryggare.. tack iaf

2 452 Inlägg
26 juli 2011
är ingen större skillnad på beg eller ny....men lungt finns annat folk som vill ha

döden kommer tillbaka

Sök