3269
Sök

740 me problem??

19 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
#1
det är så här att när jag startar bilen går den i 2 sekunder..ger jag gas så går den tills dess att jag släpper på gasen..
bilen går o köra så länge jag ger gas,,
men dör direkt om jag släpper..
är det nån som har haft liknade problem??
det är inte nå slangar som e lösa..
kan det va ett relä?
bensinpumpen??
hallgivare
vore väldigt tacksam för svar är i stort behov av o ha bilen fungerandes!
mvh patrik


3 Inlägg
30 juli 2006
#2
Inte är det så att du har en K motor i din 740 bytt motor

19 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
#3
vaddårå??det är nog orginal motorn..har endast ägt bilen i ca 1månad..


3 Inlägg
30 juli 2006
#4
K motorns förgassare går på vakum och måste vara det sämsta skit volvo någonsin satt i en bil billigt fraskt skit är just vad det är.Dom flesta har styckat om gassarna eller bytt utt masor av grejer i dom . Men troligt viss har du problem med vackumet

19 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
#5
men det är insprutnings motor i denna..det är en 88...
grejen är den att när skiten går i gång så när jag väl släpper på gasen o den dör så luktar det rätt mycket bensin me...
sen smäller det på nå vis låter som stenskott i motorn..rätt nice,,
tror du på fel i vakum klockan eller>??


3 Inlägg
30 juli 2006
#6
Nä tändnings problem eller trasig topp

Mr White
1 072 Inlägg
116 Inlägg
30 juli 2006
#8
jag tror du måste kolla oljan i bakdäcken,, eller så kan du ha för lite luft i ratten tongue big_smile

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

10 Inlägg
30 juli 2006
#9
Det kan inte vara Lambda Sonden då som är kass?


19 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
#10
tror det är en f..men inte säker..skillnad?
kan även tilläggas att bilen när jag väl kör den ej går upp i temp utan ca endast 25%dvs hälften upp till normal läge..
om toppen gått// packningen borde ju bilen ej ha problem o starta o kunna köras,,och ej slockna om jag släpper på gasen??
det kan ej va dessa givare o relän alla snackar om??eller att kamremmen kuggat ett snäpp??


19 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
#11
har lagt på nytt avgassystem fr katten o bakåt..kan detta påverka skiten??tex att lamdan pajjat el nå??men aset gick ju bra 3-4 dar från detta att jag lagt på det dvs...


Mr White
1 072 Inlägg
30 juli 2006
#12
Har bilen en landa så är de en F motor...Kan vara så att de inte är riktigt tätt före landan då suger den in mer luft å där med så blir de fetare avagser..Börja med och kolla om de läcker nått före landan...Har du feldiagnosutag på bilen så kolla även felkoder.


www.rallyshop.se
551 Inlägg
30 juli 2006
#13
Min golf gjorde likadant då var det tomgångs sladden från tändspolen som hade hoppat av. kolla det.

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

19 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
#14
om kamremmen hoppat ett snäpp el flera..gör det bilen smattrig vid låga varv.?
bilen håller sig igång så länge jag gasar..men direkt när jag släpper så dör den..
om det vore bränsle relät,skulle den gå o köra när den nu ej håller sig igång på tomgång?
när bilen nu dör el stängs av låter bränsle pumpen ett tag tjuter dvs,,o det stinker soppa...
det är en insprutare b230f<?
lambdasonden??
luftmassemätare..ser hel ut..
när jag vrider om nyckeln låter det ej nå fr pumpen inte under bilen iaf..?
den går iaf väldigt illa när jag kör den smattrar o rycker som fan.släpper jag gas så dör den på en gång..
även om lambdan e paj som jag hadde på en kadett så ska ju bilen funka..utan dessa problem??

kan bilfan uppföra sig så för att det e otätt efter avgassystem..?


Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
5 Inlägg
1 augusti 2006
#16
hadde själv "samma" problem på 740gl från -87 manuell insprutning bytte insugspackning men det hjälpte inte,,då var det nått annat, då sa en lirare att det kunde vara lambasonden, som påverkar att den går så ojämt o dör men han aldrig testa(tips testa)! bytte också bensin pumpen bensinfilter(universal) och alla tänddelar´ kollade vakumslangarna oresten av alla slangar efter spricor ,inge hände ffs!
Senast redigerat av emppu (1 augusti 2006)

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
2 augusti 2006
#17
kolla om de e luftmassemätaren, dra ut kontakten och om bilen rusar i varv är det inte den iaf..
kolla annars felkoder på volvo..

Mr White
1 072 Inlägg
2 augusti 2006
#18
Till 100% så är de nog me all säkerhet din gasspjällskontakt som inte är rätt inställd..De sitter en liten vart dosa vid sidan av insugningsröret...

Ha på tändingen å vrid den till de knäpper till..Där efter så låser du den me skruvarna..En baggis å fixa själv..Har haft så på min volvo oxå.



Sök