tobbe456 skrev:
tkd_rille skrev:
Hellectric skrev:
Du kommer INTE att bli av med kortet. Då hade dom tagit det direkt. Däremot så kan du, spm tobbe456 säger, få förlängd prövotid. Men det var väl skitsamma egentligen.
Du får gärna länka till den infon. För den stämmer inte såvitt jag vet. Prövotiden påbörjas från första körkortet.
Om fallet skulle vara så. Då måste en person på länstyrelsen sitta och utreda och kosta massvis med pengar för att få ändra tiden.
Så fram med infon tack.
Och tobbe litar jag icke på, om de enbart var en fortkörning är de exakt samma regler för den med eller utan prövotid. Isåfall har han kört väldigt vårdslöst och hållt på.
Men ligger du under 30 för fort med prövotid så kan de INTE förlänga den.
Om något säger nått annat så fram med en länk från transportstyrelsen och inga egna historier. Jag orkar nämligen själv inte leta
Hej stolpskott, säger du att jag ljuger? vad skulle jag tjäna på det?
Jag körde 27 km/h för fort, dvs ganska precis under gränsen för var man tappar kortet. Jag blev tagen av en civilpolis, som hade filmat mig när jag kört. Jag erkände på en gång mitt misstag. Jag hade haft körkortet i ett år och en månad vid tillfället.
Nej, ingen rattfylla, ingen speciell vårdslöshet (förutom att jag körde fort) kort sagt, fortkörning.
Den ena av de två polismännen frågade den andre om jag klarade kortet, och han svarade "Ja, men det var på håret" (kolla, jag kan citera! YAY! .. jag ljuger ändå va? ) blev lite good cop, bad cop läge där.
Några månader efter boten var betald och allt var klart så dyker det upp ett brev i brevlådan från
norrbottens läns landsting, i det brevet stod det kort och gott, "Du har blivit anmäld .. vi har beslutat att förlänga din prövotid med två år.. blablabla.. accepterar du detta så skriv under och skicka tillbaka brevet, annars kommer vi dra in ditt körkort."
Jag blev alltså ANMÄLD! polisen,
länsstyrelsen får väl göra lite vad dom vill om de tycker jag är olämplig som förare. Jag har ej HÖRT om någon annan som åkt dit på samma sätt, aldrig heller LÄST om någon som det har hänt. Och jag orkar verkligen inte läsa en massa text för att bevisa någonting för dig, någonting som jag själv vet är sant.
Nån anledning att jag inte skulle tala sanning? Killen frågar om han kan vara lugn, sure de kan han säkert, OM inte polismannen väljer att anmäla honom vidare. Eftersom det hänt mig så BÖR det väl kunna hända någon annan?
Kalla mig inte lögnare tack!