3586
Sök

Volvo 242 1983 - The Blue Beast! - Ny bil!

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
9 juni 2011
olathomassen skrev:
Growe skrev:
olathomassen skrev:

Det blir volvos 192 färg smile Min original alltså ;D

HELT rätt..den färgen är riktigt nice när den är nylackad..
farsan hade en 244GL 84:a när jag var liten i samma blåa den var ÄKLIGT fin när den var helt nylackad.fast lyckan var kort dom snodde den efter 2dagar =/

Kan tänka mig att den är fin när den är ny smile är ju rätt fin när den är gammal också! Tråkigt att den blev snodd hmm han fick aldrig tillbaka den eller?

jo det fick han..bilen var helt sönderrepad och hål i alla 4däcken som var sprillans..
detta var när jag gick i 3:an och är 32bast nu så det var ett tag sen troligen ville dom ha penta 100+ fälgarna som satt på men farsan hade alltid låshylsan i fickan smile

dom som lackade åt volvo rejmes i örebro lyckades aldrig få till färgen så farsan vart så förbannad att han sålde bilen efteråt och köpte sig en 240turbo istället..gick som f-n tyckte man smile

Kör fort så hinner inget hända...

238 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Growe skrev:
olathomassen skrev:
Growe skrev:

HELT rätt..den färgen är riktigt nice när den är nylackad..
farsan hade en 244GL 84:a när jag var liten i samma blåa den var ÄKLIGT fin när den var helt nylackad.fast lyckan var kort dom snodde den efter 2dagar =/

Kan tänka mig att den är fin när den är ny smile är ju rätt fin när den är gammal också! Tråkigt att den blev snodd hmm han fick aldrig tillbaka den eller?

jo det fick han..bilen var helt sönderrepad och hål i alla 4däcken som var sprillans..
detta var när jag gick i 3:an och är 32bast nu så det var ett tag sen troligen ville dom ha penta 100+ fälgarna som satt på men farsan hade alltid låshylsan i fickan smile

dom som lackade åt volvo rejmes i örebro lyckades aldrig få till färgen så farsan vart så förbannad att han sålde bilen efteråt och köpte sig en 240turbo istället..gick som f-n tyckte man smile

Tråkigt hmm Haha jag tycker turbosarna går rätt fint ändå om man tänker på att dom är gjorda i början av 80-talet wink

14 287 Inlägg
9 juni 2011
olathomassen skrev:
Growe skrev:
olathomassen skrev:

Tråkigt hmm Haha jag tycker turbosarna går rätt fint ändå om man tänker på att dom är gjorda i början av 80-talet wink

nja idag står inte jag ut med en orginal 240turbo..hade en 245turbo den körde jag aldrig orginal..bara vägrade
men med lite pill gick den ganska bra
men när man var 10-11år gick den som f-n

idag är mina ungarna lite mer bortskämda som är van vid att åka 850turbo med autotech steg3.. endå skriker dom fortare pappa fortare =/

238 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Growe skrev:
olathomassen skrev:
Growe skrev:

nja idag står inte jag ut med en orginal 240turbo..hade en 245turbo den körde jag aldrig orginal..bara vägrade
men med lite pill gick den ganska bra
men när man var 10-11år gick den som f-n

idag är mina ungarna lite mer bortskämda som är van vid att åka 850turbo med autotech steg3.. endå skriker dom fortare pappa fortare =/

Nej nu för tiden är dom ju inget smile haha ja det tänker jag så satt väl en annan när man var liten också.

-Basse-
10 juni 2011
olathomassen skrev:
AirOne skrev:
Orginalblå eller någon i någon annan blå kolör?

Det blir volvos 192 färg smile Min original alltså ;D

Det blir nog jävligt bra big_smile Inte för att det skulle vara fel med vit hmm

329 Inlägg
11 juni 2011
hur får du in innertaket då?  smile

238 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
MeRoll88 skrev:

Det är redan i smile Gick att pilla in genom dörren smile Bara man har tålamod så wink

Självlärd
3 083 Inlägg
11 juni 2011
Trevligt projekt. Men du har inte funderat på vita glas? smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Forummoderator
26 389 Inlägg
11 juni 2011
Volvo142_73a skrev:
Trevligt projekt. Men du har inte funderat på vita glas? smile

Han ville ju inte ha det..står längre bak i tråden..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

329 Inlägg
12 juni 2011
olathomassen skrev:
MeRoll88 skrev:

Det är redan i smile Gick att pilla in genom dörren smile Bara man har tålamod så wink

känns som om tålamod varit det största verktyget wink alltid så har man hört att man måste rycka någon av de större rutorna för att få in fanskapet..   smile

238 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
MeRoll88 skrev:
olathomassen skrev:
MeRoll88 skrev:

känns som om tålamod varit det största verktyget wink alltid så har man hört att man måste rycka någon av de större rutorna för att få in fanskapet..   smile

2-dörrars har större (längre) dörrar vettu wink men har hört att det går om man tar av en framdörr på en 4-dörrars.

238 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Tjo fräs!

Idag har jag Pillat lite med pärlan. Lackade lite smågrejer.

Dom där "Svetsdöljaremblemena" var tråkiga och desamma med vindrutetorkarna. Började slipa lite. 
http://img842.imageshack.us/img842/8324/muff002.jpg

Skit från 1983 gömde sig bakom smile
http://img808.imageshack.us/img808/9091/muff003.jpg

Det gick bort lätt med lite vax.
http://img850.imageshack.us/img850/4269/muff005.jpg

Så blev dom smile Mycket nöjd.
http://img840.imageshack.us/img840/7549/muff015.jpg

Dom här blev också bra smile åker nog på ett par platta moderna torkare snart för dom som är på är torra biltema grejer.

http://img717.imageshack.us/img717/457/muff016.jpg

Lackade även svart i insatsen till fram blinkers. Men det har jag inga bilder på, blev typ ingen skillnad för det var så lortigt där innan ändå tongue

Det är detaljerna som gör det!

Over and out!

238 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Här händer det inte så mycket. Men har beställt lite roliga grejer som kommer nästa vecka så då blir det update!

Det som händer nu är väl att jag putsar och åker. Bilen går faktiskt förvånansvärt bra för en gammal b21a från 83.  \big_smile/

Här kommer lite bilder på vad jag gjorde här om dagen. Lite smågrejer sådär.

http://img199.imageshack.us/img199/705/muff019.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/4535/muff021.jpg

Blev jävligt bra fäste och ser lite racigt ut smile Men funderar på att sätta "griptape" på dom så dom blir svarta och får ännu mer fäste wink

Nu blir det pilsner! Glad midsommar!

peace out!

238 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Var tvungen att ta en bild eller två när jag hade tvättat den förut!

http://img405.imageshack.us/img405/8886/72440813.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/6223/11477667.jpg

Han ser lite arg ut smile Tror han är sugen på värre motor! Det är jag med..

90 Inlägg
24 juni 2011
olathomassen skrev:
Han ser lite arg ut smile Tror han är sugen på värre motor! Det är jag med..

de gillas ! wink

2 788 Inlägg
24 juni 2011
Ser riktigt fint ut! big_smile Som sagt, det är detaljerna som gör helheten smile

687 Inlägg
24 juni 2011
Perfekt stuk o rent o snyggt, precis som det ska va.

Forummoderator
26 389 Inlägg
24 juni 2011
volvo_Tobias skrev:
Perfekt stuk o rent o snyggt, precis som det ska va.

Kan inte mer än hålla med.
Perfekt stuk!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

235 Inlägg
24 juni 2011
ang stolarna... känns som att det vore knepigt att få tag på fällbara 850/v70 stolar, men jag vet inte:)
ett tips, pilla bort strålkastarglasen och måla den grå plasten runt reflektorn svart i stället,
sen nåt som jag tror skulle passa in i stuket vore att lägga distanser i huvgångjärnen så det blir en liten glipa i bakkant smile
snyggt jobbat annars, är ju nåt spec med 240 serien

14 287 Inlägg
24 juni 2011
eilert skrev:
ang stolarna... känns som att det vore knepigt att få tag på fällbara 850/v70 stolar, men jag vet inte:)
ett tips, pilla bort strålkastarglasen och måla den grå plasten runt reflektorn svart i stället,
sen nåt som jag tror skulle passa in i stuket vore att lägga distanser i huvgångjärnen så det blir en liten glipa i bakkant smile
snyggt jobbat annars, är ju nåt spec med 240 serien

passagerar stolarna är fällbara på 850/v70 smile sitter en dubbla hakar i underkant på dessa stolar

normalt är det för att lättare lasta när man har mycket saker men det borde gå att konstruera så dom går och fälla tar man dessutom från en höger och en vänsterstyrd 850 så blir det perfa=)

Sök