9 april 2011
Trådstartare
Tjenare, var och köpte mig en bmw den första april (kul,eller hur?), och nu har det börjat uppstå lite små problem gällande bilen. Jag märkte det först igår när jag skulle köra en kompis till en fest, jag gick ut och startade bilen (första starten på 24 timmar + - 0) och lät den stå på tomgång ett tag för att få upp värmen innan vi skulle dra.
När jag gick och satte mig i bilen så märkte jag att det inte fanns mycket till värme inne i bilen överhuvudtaget. Det kommer alltså inte "varm" luft från kupéfläkten även fast den stå på det varmaste, sen började jag öppna i förpackningen till min nya kamrem, så kände jag att det började lukta bränt, och såg att temperaturen var på det röda, så jag stängde av bilen och lät den svalna, sen när vi väl skulle åka så höll den sig i mitten hela tiden.
När jag skulle sen hämta honom på natten märkte jag att bilen går väldigt "ryckigt" på 1an och 2an, samt att den slukar sjuka mängder bensin även fast den bara sak dra 0,8L milen "inte vid statskörning då".
Problemet är då kortfattat: ryckig på lägre växlar, ingen värme på tomgång samt att den blev för varm efter ett tag på tomgång.
Ska tilläggas att tomgångsmotorn är urkopplad