4042
Sök

Framkjol Saab 9-3 Aero 05

22 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Hej, har en lite fråga som jag tänkte lyfta med er.

Har en svart saab 9-3 Aero årsmodell 2005. Min front sprack i vintras när jag körde på ett isklot.

Tänkte kolla om någon har några tips om vad man kan göra. Den är rätt så sprucken så måste förmodligen byta hela framkjolen.

Kan man köpa den nya fronten? 07-framåt.
Finns det andra sajter förutom laga.se där man kan hitta begagnade?

231 Inlägg
18 april 2011
Tjoo!
Syftar du på om du kan sätta på NYA fronten så e de inte bara fronten du får byta..då ere skärmar, huv och krockbalk som gäller..o nya lampor då oxå:P
E hela fronten sprucken lr bara undre läppen?

215 Inlägg
18 april 2011
Dewen skrev:
Tjoo!
Syftar du på om du kan sätta på NYA fronten så e de inte bara fronten du får byta..då ere skärmar, huv och krockbalk som gäller..o nya lampor då oxå:P
E hela fronten sprucken lr bara undre läppen?

Hej,
Jag smiter in med samma fråga..
Den understa läppen på fronten är sprucken, aeroläppen.
Vad kan man göra åt det?
Ny kostar 2.400 kr utan lack

231 Inlägg
18 april 2011
Ja de beror ju på hur stor sprickan är..men kolla me din lokala lackerare..han kan säkert laga den..blir ju dock lite kostnad där me plus omlack på den..borde bli billigare o laga den om skadan ej e för stor..!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 april 2011
Annars så finns ju såna ibland att hitta på diverse skrotar till mycket lägre pris än för en ny, har man sen tur så får man tag på en i rätt färg!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

22 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Det är läppen som är sprucken. Kolla med en vän som är arbetar som lackerare och det gick inte att limma/spakla. Blir att köpa en ny tyvärr.

Hittar ingenting på Laga.se, någon som vet någon annan sida? Blir så jäkla dyrt att beställa av min Saab-återförsäljare. Plus att den som sagt är olackad då.

Angående nya fronten så tänkte jag att om jag ändå ska behöva byta fronten kanske det går att köpa den nya fronten eftersom den är lite snyggare än standard.

MVH Tim

OEM <3
6 957 Inlägg
20 april 2011
Ring till SDCC, eller kika www.sdcc.se
Tror dom tar allt emellan 800-1200kr för en läpp, den nya fronten kom ju 2008 så
allt emellan 03-07 ska passa din.

OEM <3

Sök