2771
Sök

Min bil går bara på tre burk bland....

6 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Någon som har varit med om att någon gång att era eller som min audi a4 1,8t bara börjar gå på tre rätt som det är... och inte nog med  det den börjar fungera normalt efter ett tag

I vilket fall är det störande ska byta spole imorrn... stiften bytta förrigår så dom kan det inte vara

Tacksam för ideer... mvh NIklas

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 augusti 2006
tändning eller tjuvluft....går den på 4:a vid fullgas?

6 Inlägg
11 Inlägg
3 augusti 2006
hade samma problem på en gamal toyota... och verkstaden sa att med tanke på min gamla bils ålder så skulle jag byta stift hattar och sladd samt fördelarlock och spole... det kan börja läcka in under locket och förstöra för spolen... det funka på min bil efter bytena..

6 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
jo men det sser lite anorlunda ut än vad du tänker dej... inte den vanliga spolen med tännsladdar och grejer utan det sitter separata ner direkt på stiften och en modul som styr dom igenom boxen

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 augusti 2006
niklas_christensen skrev:
jo men det sser lite anorlunda ut än vad du tänker dej... inte den vanliga spolen med tännsladdar och grejer utan det sitter separata ner direkt på stiften och en modul som styr dom igenom boxen

kablaget till spolen på den burken?...kollat komp på burken?
Senast redigerat av MeloveGolf (3 augusti 2006)

6 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Det var tännmodulen... tack ändå för förslagen... kolla kompet innan jag köpte den faktiskt

Sök