2556
Sök

Svarta prickar på bagageluckan och klonkande i framvagnen någonstans?

55 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
Halloj!

Har lite problem med min Mitsubishi Space Wagon -00.

Det är så att jag får hela bagageluckan full i svarta prickar, troligen från avgassystemet, kan det bero på
att vevhusventilationen är täppt? I Samma veva började det droppa en del olja, har inte lyckats lokalisera vart de kommer ifrån dock hmm

Sedan problem 2, det är när jag söker dragläget på bilen så klonkar det i framvagnen någonstans, samt när jag stänger av bilen.. orsak tror ni?

Jäkla skit att man inte var duktigare på att felsöka själv sad
Senast redigerat av Wirken (25 april 2011)

847 Inlägg
25 april 2011
Tror inte det klonkar i framvagnen för att bilen stängs av. Låter som svänghjulet isåfall iomed att det även låter när du söker dragläget.

55 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
okej svänghjulet, är det en dyr/avancerad rep?

847 Inlägg
25 april 2011
Wirken skrev:
okej svänghjulet, är det en dyr/avancerad rep?

Om det nu skulle vara svänghjulet så måste växellådan ner. Så ja det kan bli hyffsat kostsamt.

5 089 Inlägg
55 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
men hur ska man kunna få fram om det är de som är problemet? E ju inte bara att ta ner vxllådan för kolla.

De kan inte vara nån motorkudde eller så?

55 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:
skulle nog kolla motorkuddarna före svänghjulet iaf.

motorkuddarna it is! kikar på dom å hör av mig!

847 Inlägg
25 april 2011
Låter/ vibrerar det mycket vid acceleration?? Växelspaken brukar ju oxå börja röra sig extra mycket vid acc om det är motorkuddarna.

55 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
har inte tänkt på det, ska kolla det oxå, men det är som värst när söker dragläget och bilen nästan dör, då klonkar de på friskt

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 239 Inlägg
25 april 2011
Wirken skrev:
Halloj!

Har lite problem med min Mitsubishi Space Wagon -00.

Det är så att jag får hela bagageluckan full i svarta prickar, troligen från avgassystemet, kan det bero på
att vevhusventilationen är täppt? I Samma veva började det droppa en del olja, har inte lyckats lokalisera vart de kommer ifrån dock hmm

Sedan problem 2, det är när jag söker dragläget på bilen så klonkar det i framvagnen någonstans, samt när jag stänger av bilen.. orsak tror ni?

Jäkla skit att man inte var duktigare på att felsöka själv sad

Om du åker 50 och gasar-släpper gasen-gasar-släpper gasen......låter det då? Eller låter det när du stänger av motorn? Då kan det vara någon motorupphängning. Råkade ut för det på min arbetsbil, då var det den bakre motorupphängningen som dens bult håll på att skruva upp sig helt. Eller så kan det vara nåt annat. Det där med att gasa och släppa gasen funkar nog inte om du har automatlåda.
/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Egen företagare
864 Inlägg
25 april 2011
Prickarna på baken kan nog vara så att turbon börjar läcka igenom olja.
Så blev en 940 här hemma innan turbon rasade helt.
Klonkandet är nog en motorkudde/fäste som är dåligt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

55 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Okej tack för tipsen!
Har dock ingen turbo så prickarna kommer utav något annat ;(

Sök