2573
Sök

Ska man ha termostatstyrd oljekylare eller inte till 200sx s13 ?

1 163 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Hejsan som rubrik lyder.

ska man ha termostatstyrd oljekylare (sandwich adapter) till en nissan 200sx s13?

Är nämligen så att jag snart får hem ett kit men är bara en vanlig adapterplatta där utan en inbyggd termostat. Undrar då om jag bara ska koppla in och köra?

Bilen är inte trimmad, helt orginal kommer köras lugnt!

Ifall jag nu ska ha en termostatstyrd adapter, vart kan jag såfall köpa den?
(helst svensk pålitlig sida med vettigt pris till en bra kvalite!)

All hjälp och åsikter uppskattas!

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

142 Inlägg
27 april 2011
Tycker helt klart att du ska ha en med termostat, här kan du handla http://www.kgtrimning.com/

1 163 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Asseee skrev:
Tycker helt klart att du ska ha en med termostat, här kan du handla http://www.kgtrimning.com/

joo känns tryggare, men vafan ?Dyikes med inbyggd termostat     2760     1595:- , det va riktigt snuskigt dyrt asså .. inte för att jag är jättesnål eller så men lite för mycket just nu asså:/

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

6 Inlägg
27 april 2011
Termostat helt klart! Inte bra för motorn om oljan är för kall, och den lär inte bli så spec varm om du ska köra lugnt med den. förstår som inte vrf du ska sätta dit oljekylare överhuvudtaget om du ska köra orginal? smile

1 163 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Splendid skrev:
Termostat helt klart! Inte bra för motorn om oljan är för kall, och den lär inte bli så spec varm om du ska köra lugnt med den. förstår som inte vrf du ska sätta dit oljekylare överhuvudtaget om du ska köra orginal? smile

jo för att det är ju så här 3.5 liter olja å en oljekyld turbo tycker jag låter illa.. å turbon håller på att rasa å tror det är mycket för att ja ej har intercooler (fmic kommer nu) samt oljan ej kyler = kokande turbo... då på vägen till elmia låg ja på lite å la mig stabilt i 140-150 å plötsligt kommer det rökmoln från bilen typ som om turbon rök och efter jag saktade ner så försvann avgaserna .. många sa att antagligen turbon va på gång.. och märkt den ej drar som den ska ... men iallafall så läste ja lite och hört att oljan stiger i temp riktigt snabbt utan oljekyl om man ligger typ som ja gjorde på motorväg...

ja menar trots den e orginal så rör den på sig och ibland ska man kunna pressa lite å kunna lite på systemet smile

Men sant de du säger att oljan kommer ligga lägre i temp å d e ju ej bra! ... men adapter för 1500:- inte okej asså , måste väll finnas lite billigare?

6 Inlägg
28 april 2011
Om du kikar på säljes delen här eller på NOGS hittar du säkert ett beg kit med allt du behöver smile

1 163 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Splendid skrev:
Om du kikar på säljes delen här eller på NOGS hittar du säkert ett beg kit med allt du behöver smile

ahh fast behöver bara  adaptern mellan oljefiltret å blocket som då har inbyggd termostat men håller helt klart ögonen öppna men helst köper man nog ett nytt så man vet termostaten e frisk smile

Sök