2555
Sök

Volvo 740 turbo!

21 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#1
tjena!

min volvo 740 turbo med ET motorn gick klockrent å fint men den kokade hela tiden så ja bytte topp packning och när jag satte ihop den igen så får den helt plötsligt så mkt bensin att den inte går riktigt...
Måste tillägga att ja har en strömbrytare till bränsle pumpen å när jag kör med den en stund på så går den jätte fint i några sekunder sen börjar den blöddra och nästan dö och när jag stänger av den då så går den jätte fint i några sekunder sen tar soppan slut... om man gasar vill säga, den kan stå på tomgång utan pumpen igång och de kunde den inte innan jag hade av toppen... då dog den efter bara några sekunder om jag stängde av pumpen...
Va kan detta bero på? tongue
Tacksam för snabba svar!! smile

Mvh jocke

583 Inlägg
28 april 2011
#2
Låter som du har på tok för högt tryck i fuelrailen. Mät och se vad du har för bränsnletryck. Du råkar möjligtvis inte har ställbar brännsletrycksregulator eller liknande som är påtok för högt uppskruvad?. Eller att orginalbrännsletrycksregulatorn har blivit galen.

Anledning till att jag tror detta är att du säger att bilen går en stund när du stängt av brännslepumpen. Samt att bilen får förmycket brännsle. Är det högt tryck i railen och spridarna öppnar så "tryckutjämnas det", precis som du öppnar en uppblåst ballong. Destå högre tryck destå mer kommer ut.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Likbärgare
375 Inlägg
28 april 2011
#3
Tjuvluft, K-jet är superkänsligt för sådant, Kan även vara BTR som strular, Sen sitter där den mekaniska pumpen ska sitta..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

21 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#4
att de skulle vara för högt tryck känns ju lite konstigt i och med att den gick fint innan... å de kan ju inte bara ändra sig så tkr jag..

hade den tagit tjuvluft hade den ju behövt mer bränsle om inte ja e helt ute å cyklar... tongue

583 Inlägg
29 april 2011
#5
Mät upp brännsletrycket bara så det går att börja utesluta saker.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

21 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
#6
får väl göra det. men känns ju som om de måste ha med toppen, kamremmen lr nåt av de man skruvat med... för inte säkert att den får för mkt bensin heller utan de kan ju vara nåt som gör så den går dåligt och inte behöver så mkt soppa med andra ord inte hinner med att förbränna det... testade att ändra veven lite fram och tillbaka på kamremmen men den gick varken bättre lr sämre... hmm

583 Inlägg
29 april 2011
#7
Kan mycket väl vara något helt annat än brännsletrycket. Men det är säkerligen väldigt irriterande om du förbisett ett lätt fel efter att du klyvt motorn för att felsöka wink.

Likabra att ta de lätta sakerna först smile.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

21 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
#8
jävligt sant... ska kolla det wink

8 883 Inlägg
29 april 2011
#9
§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se


Sök