Har en sån här bil också. Jag tvivlar på att det är vidare många som försökt trimma dem tidigare, och just därför finns det nog väldigt få trimkomponenter att få tag på.
Rent spontant känns det som att nytt, grövre avgassystem inklusive racekatalysator, öppet och avskärmat sportluftfilter samt en chippning kanske kan ge runt 10-15 hk till en kostnad av ungefär lika många tusenlappar.
Läste i höstas på något amerikanskt forum som jag nu tappat bort att några där funderade på att utveckla komponenter för en turbokonvertering av motorn, men har ingen susning om hur det har gått för dem.
Har du väldigt gott om pengar är det väl annars bara att sätta igång med att låta ta fram customtillverkade komponenter i stil med hög-/lågkompressionskolvar, turbo-/extraktorgrenrör, racingsvänghjul, kamaxlar, osv.
Personligen skulle jag nog satsat på att förbättra väghållning istället. Borde finnas lite grejer till Ralliarten som borde kunna passa även på denna modellen.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex