3119
Sök

Köpa Baslåda + Steg. Budget 4 tusen

76 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Tjenare, tänkte köpa en baslåda och ett slutsteg. Helst vill ja köra 12 tums bas, 1 eller 2 st beroende på vad ja kan få för den prissumman. kom med förslag, ska ha den i min Ford mondeo 98:a Sedan.

76 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Någon som vet ifall detta paketet är okej ? http://www.fetbas.com/catalog/product_i … cts_id/922

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
2 maj 2011
satsa på kända märken. jag kan rekomendera MDS T3 och en MDS fr12w. ligger strax under 4000 om jag minns rätt. jag har kört med det i ett halvår och är nöjd. spelade 135.5 decibel med dom sakerna i helgen så det pumpar på helt okej för dom pengarna smile

MVH

76 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
http://www.mds.se/sv/product/15482/MDS- … value_4397
Menar du detta paketet ?
Kör du med en kondensator föresten ?

1 903 Inlägg
2 maj 2011
Drmadman skrev:
http://www.mds.se/sv/product/15482/MDS-Fanatic-Baspaket?data-p-property_200=property__value_4397
Menar du detta paketet ?

japp, fast jag byggde min låda själv så köpte bara slutsteg och bas.
nej det gör jag inte. kondensator är inget att ha om du frågar mig. som att sätta ett plåster på en avskuren pulsåder ungefär. anledningen till att du "behöver" kondensator är att du har för lite ström. detta löser du genom att se till att batteriet är fräscht smile

MVH

3 187 Inlägg
2 maj 2011
FreddeLi skrev:
Drmadman skrev:
http://www.mds.se/sv/product/15482/MDS-Fanatic-Baspaket?data-p-property_200=property__value_4397
Menar du detta paketet ?

nej det gör jag inte. kondensator är inget att ha om du frågar mig. som att sätta ett plåster på en avskuren pulsåder ungefär. anledningen till att du "behöver" kondensator är att du har för lite ström. detta löser du genom att se till att batteriet är fräscht smile

MVH

kondensator används inte för att du har för lite ström, den ska ge steget ström snabbare vid kraftiga urladdning. den hjälper inte ett skit mot att u har dåligt med ström.
men håller helt med dig om att med dagens batteri så är inget att ha.

3 187 Inlägg
2 maj 2011
Drmadman skrev:
Tjenare, tänkte köpa en baslåda och ett slutsteg. Helst vill ja köra 12 tums bas, 1 eller 2 st beroende på vad ja kan få för den prissumman. kom med förslag, ska ha den i min Ford mondeo 98:a Sedan.

ska du bygga i en sedan så måste du för att kunna spela någorlunda bygga en egen byggd låda.
har du skidlucka i den?

1 903 Inlägg
2 maj 2011
big-jepp skrev:
FreddeLi skrev:
Drmadman skrev:
Menar du detta paketet ?

MVH

kondensator används inte för att du har för lite ström, den ska ge steget ström snabbare vid kraftiga urladdning. den hjälper inte ett skit mot att u har dåligt med ström.

korrekt, och det SKA ett fräscht batteri klara av och om det inte gör det så föreslår jag att man överväger att köpa ett nytt batteri istället för att slänga pengar på en kondensator.

och angående att han MÅSTE bygga egen låda så håller jag inte med dig. ser inte varför det skulle vara mer nödvändigt med egen låda bara för att det är en sedan? självklart så blir det oftast bättre om du bygger en egen (om du vet vad du gör) men den basen spelar bra även i den låda MDS rekommenderar.

MVH

3 187 Inlägg
2 maj 2011
FreddeLi skrev:
big-jepp skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

korrekt, och det SKA ett fräscht batteri klara av och om det inte gör det så föreslår jag att man överväger att köpa ett nytt batteri istället för att slänga pengar på en kondensator.

och angående att han MÅSTE bygga egen låda så håller jag inte med dig. ser inte varför det skulle vara mer nödvändigt med egen låda bara för att det är en sedan? självklart så blir det oftast bättre om du bygger en egen (om du vet vad du gör) men den basen spelar bra även i den låda MDS rekommenderar.

MVH

ställer du baslådan bak i bilen så kommer de vara disco i bagaget men de är väl inte där du sitter eller?
hur ska du få in basen i kupén med en färdig byggd låda?

4 Inlägg
2 maj 2011
ska du bygga billjud så är det lika bra att göra det från början, dvs skit i det och lämna in skiten. för det är alltid problem med nånting!

1 903 Inlägg
3 maj 2011
big-jepp skrev:
FreddeLi skrev:
big-jepp skrev:

MVH

ställer du baslådan bak i bilen så kommer de vara disco i bagaget men de är väl inte där du sitter eller?

jo det stämmer ju. men jag kan inte hålla med om att skillnaden är så enorm som du vill påstå. har hört många olika system där man haft färdigbyggd låda i bagaget och det blir bra tryck inne i kupen också.
men visst det är ju optimalt att bygga egen men inte nödvändigt. tycker TS ska testa en färdig låda och se vad han tycker. om han nu inte känner att han verkligen har kunskapen att bygga en riktig platsbyggd låda.

MVH

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
3 maj 2011
big-jepp skrev:
Drmadman skrev:

ska du bygga i en sedan så måste du för att kunna spela någorlunda bygga en egen byggd låda.
har du skidlucka i den?

Behövs inte alls, flesta mondeo har öppen bagage (kliva in från bagageluckan till förarsätet)
Men rekommenderar att bygga egen låda ändå.
Senast redigerat av Streethawk (3 maj 2011)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

76 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Tack för tipsen, men kommer köra en färdig låda, det duger för mig smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2011
Färdiga lådor funkar i sedaner, om man bara är ute efter tryck. Ställ då lådan en till ett par decimeter från bakluckan med basen riktad bakåt, men räkna inte med att det låter särskilt bra...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

76 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
om jag har elementet mot baksätet kommer det bara att skramla.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2011
Jaså, av vilken anledning då?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

70 Inlägg
3 maj 2011
FreddeLi skrev:
big-jepp skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

jo det stämmer ju. men jag kan inte hålla med om att skillnaden är så enorm som du vill påstå. har hört många olika system där man haft färdigbyggd låda i bagaget och det blir bra tryck inne i kupen också.
men visst det är ju optimalt att bygga egen men inte nödvändigt. tycker TS ska testa en färdig låda och se vad han tycker. om han nu inte känner att han verkligen har kunskapen att bygga en riktig platsbyggd låda.

MVH

saken är ju den hur tät hans baksäte är, men jag måste hålla med om att en hemmabyggd låda som man passar in i bagaget med porten upp genom t.ex hatthyllan låter ju jävligt bra. under förutsättning man har rätt/ bra grejer. är dessutom toksåld på mds så de paketet gillas av mig smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
3 maj 2011
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318456 kör sj de paketet och är helt nöjd över basen:) kör slutet

70 Inlägg
3 maj 2011
christofer_k skrev:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318456 kör sj de paketet och är helt nöjd över basen:) kör slutet

kör sluten låda ja me, en mds 12'' och ett gammalt kicker steg tror ja de e. liten låda som knappt tar nån plats i min 940, men dundrar på bättre än de flesta grejer jag har lyssnat på. kvalité före kvantitet

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
3 maj 2011
faktajuck skrev:
christofer_k skrev:

kör sluten låda ja me, en mds 12'' och ett gammalt kicker steg tror ja de e. liten låda som knappt tar nån plats i min 940, men dundrar på bättre än de flesta grejer jag har lyssnat på. kvalité före kvantitet

fast lådan till dombasarn är inte liten  85 liter för båda  slutet:)

Sök