bosabengt skrev:
dbakuten skrev:
TT-Avant skrev:
Magnat Black Core One. Skulle funka bra till de basarna, bättre en Mutant A1 steget. Billigare oxå och trotts sitt pris, bättre med mera kraft
*säga vad man vill, men jag har testat båda och Mutant steget ÄR klenare, förutom på papper*
Det testet känns inte som helt opatiskt och utförts på lika villkor. Att ett Klass A/B steg skulle lämna mer pulver en ett Klass D steg samt kostar halva pengen skulle jag vilja se först innan jag tror på det.
Magnat Black Core One med klass A/B ca 50% verkninghsgrad så vid sin 700W RMS spec så lär ju 80A säkringen glöda redan där, vågar inte tänka på 2100W hur det ser ut då???.
Mutant steget lämnar lätt över 1500W (har mätt upp det) sen om
vilket som låter bäst är en annan femma och var o en avgöra.
MVH//Björn
TT-avant skriver ju att A/B steget har 84% verkningsgrad men jag har svårt att tro på det.
Men eftersom magnat inte håller sig till SAE utan DIN så kan man kanaske inte jämföra dem siffrorna.
Dvs skulle man mäta magnatsteget i SAE så kanske det ligger på 50% verkningsgrad.
Jag själv är skeptisk till att magnat har så bra siffror.
Det är som att mäta effekten i PMPO
ILS?
Nu kan jag inte uttala mig om hur effektiva just Magnats lösningar är.
Men med tanke på hur tekniken har utvecklats och att tex. Audison kan klämma ut 1210WRMS (fördelat på klass A, A/B och D) ur 100A enligt CAE2006-kraven så skulle jag INTE bli förvånad om en del A/B-steg har klivit upp över 75% effektivitet eller iaf snart är där......
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP