2561
Sök

Bas slutsteg sökes.

388 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
tjenare nu har sinus steget spelat för sista gången så nu behöver jag ett nytt lr begagnat.

alla rekomendationer mottages men det är lite begränsat med uttrymme då det är till min caddy!

sinussteget fick plats bra under stolen så helst inte mycket större än det till storlek för då måste det börja letas efter ny plats att sätta det på.

som sagt hade ett sinuslive sl-a1500 men det har kastats nu och behöver ett nytt till helgen helst.

glömde skriva rikt pris men hade tänkt 4000 som maxbelopp just nu men gärna snäppet billigare om det finns någe som duger. helst monoblock och det ska driva 2st mutant conquest 10"

Mvh Thomas
Senast redigerat av Smuurf (3 maj 2011)

2 035 Inlägg
3 maj 2011
mutant ascension

Biljudsveteran sen 1984!

388 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
bosabengt skrev:
mutant ascension

jo är inne på det men vet inte om jag hinner få hem det om jag skulle beställa ett. hmm

6 851 Inlägg
3 maj 2011
Magnat Black Core One. Skulle funka bra till de basarna, bättre en Mutant A1 steget. Billigare oxå och trotts sitt pris, bättre med mera kraft wink
*säga vad man vill, men jag har testat båda och Mutant steget ÄR klenare, förutom på papper*

2 035 Inlägg
3 maj 2011
Smuurf skrev:
bosabengt skrev:
mutant ascension

jo är inne på det men vet inte om jag hinner få hem det om jag skulle beställa ett. hmm

Har du så bråttom?

Biljudsveteran sen 1984!

2 035 Inlägg
3 maj 2011
TT-Avant skrev:
Magnat Black Core One. Skulle funka bra till de basarna, bättre en Mutant A1 steget. Billigare oxå och trotts sitt pris, bättre med mera kraft wink
*säga vad man vill, men jag har testat båda och Mutant steget ÄR klenare, förutom på papper*

Men du sa ju att core one lämnade typ 960 w rms och mutant lämnar 1500 rms eller va det är.

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
3 maj 2011
Ja, men detta mäts på 2 helt olika sätt (DIN och SAE). Jag säger att det lämnar mera på pappret, men inte i verkligheten.
Sedan har Mutant steget mätts vid THD 1% om jag inte minns fel..BC steget i 0.05%.

PS: Man kan inte enbart gå efter watt..då kan man skaffa ett NoName steg på 3000Wrms för 1095 wink
Senast redigerat av TT-Avant (3 maj 2011)

2 035 Inlägg
4 maj 2011
TT-Avant skrev:
Ja, men detta mäts på 2 helt olika sätt (DIN och SAE). Jag säger att det lämnar mera på pappret, men inte i verkligheten.
Sedan har Mutant steget mätts vid THD 1% om jag inte minns fel..BC steget i 0.05%.

PS: Man kan inte enbart gå efter watt..då kan man skaffa ett NoName steg på 3000Wrms för 1095 wink

Ascension lämnar 1500 w rms vid 0.03% THD

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
4 maj 2011
Orkar inte ta diskutionen här. Men jag har testat Mutant stegen endel. enligt mej så är det lite glädjenuffror på pappret.

2 035 Inlägg
4 maj 2011
TT-Avant skrev:
Orkar inte ta diskutionen här. Men jag har testat Mutant stegen endel. enligt mej så är det lite glädjenuffror på pappret.

du är för färgad. =O) (misstolka inte)

Biljudsveteran sen 1984!

6 851 Inlägg
4 maj 2011
bosabengt skrev:
TT-Avant skrev:

du är för färgad. =O) (misstolka inte)

Jävla rasist..haha lol
*Till moderatorer, vi jävlas bara med varandra, bäst att skriva innan någon tar illa vid sig.*

Nej men ska jag vara helt ärlig..Dessa steg har inte alls samma mätmetod så det är svårt att jämföra vad som står på papper.

21 761 Inlägg
4 maj 2011
Det finns ett antal olika DIN-normer när det gäller effektmätningarna till förstärkare, men får kolla upp vilken norm som används till det steg man kikar på. DIN 45324 är ganska vanligt när man tittar i specar för både bilsteg och bilstereo, det verkar som att spänningen alltid är 14,4 V vid denna norm.

En siffra som dyker upp lite då och då i samband med just den normen är 10% THD, vilket ju inte låter så kul. Kollar man på specen till Magnat Black Core så står det att RMS-effekten är angiven enligt DIN 45324.

Tyvärr är det väldigt svårt att hitta fakta om olika mätnormer, man måste i princip alltid betala för att ladda ner såna uppgifter. Jag skulle tycka det var mycket intressant att få "svart på vitt" angående vad tex DIN 45324 verkligen innebär, dvs vilka förutsättningar som gäller vid denna mätning. smile

388 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Tråd kan låsas! Slutsteg beställt o klart så får vi se om det blir bra wink

2 035 Inlägg
5 maj 2011
Smuurf skrev:

vad blev det?

Biljudsveteran sen 1984!

388 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
bosabengt skrev:
Smuurf skrev:

vad blev det?

Det blev ett B2 Mono faktiskt! fick köpadet av n kille här på garaget.

har inte hört dom stegen tidigare så det här blir lite spännande! smile

dB Jägare!
732 Inlägg
5 maj 2011
Du kommer bli nöjd! smile

388 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Wiesel skrev:
Du kommer bli nöjd! smile

vad bra hoppas på det har bara läst gott om dom hittills så det tror jag på!! wink

har du hört det själv?

6 851 Inlägg
5 maj 2011
Hmm, gissar på ExtraKims gamla steg då..?

dB Jägare!
732 Inlägg
5 maj 2011
Smuurf skrev:
vad bra hoppas på det har bara läst gott om dom hittills så det tror jag på!! wink

har du hört det själv?

Yes har hört ett själv, låter riktigt bra! smile

388 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Hmm, gissar på ExtraKims gamla steg då..?

japp det är det.

måste ju testa iaf innan jag själv kan uttrycka mig big_smile

Sök