Tja, har aldrig varit speciellt brydd om billjud och bryr mig fortfarande inte så mycket, så jag har aldrig lär mig nånting, men folk klagar och tycker själv det kan vara ganska skönt ibland att lyssna på musik under längre sträckor (5:an är inte lika kul att lyssna på när man snålkör efter motorväg). Har inget enhet alls för tillfället så nu är jag på jakt efter något prisvärt, men jag har ett litet krav. Jag vill kunna koppla in min iPhone/iPad från baksidan av enheten, alltså inte dra usb/aux från framsidan, och jag vill självklart kunna styra uppspelningen direkt från enheten och inte från källan.
Har ingen aning vad funktionen(?) heter och vad jag ska leta efter, så jag vänder mig hit. Kommer möjligtvis steg+6*9 till hatthyllan nån dag så om ni kan hitta nånting som stödjer det också.
Kenwood KDC 6047 (från 1790:-) och uppåt så har du valfri placering av USB uttaget. Denna sittar på ca 1meter kabel och kan då placeras lite där man känner för det.
jvc har också några bra för 1500kr tror jag det är, där är också 1m usb slagg på baksidan. jag har en sådan som jag köpte på elmia o de funkar fint att koppla in iphonen till. alltså 1m usbsladd + 1m iphonesladd så dom i baksätet kan också sitta o leka med den
Men du har väl inte uttag för 6x9" och 6½" i din bil? Vad ska du då med allt det dära till? Fortfarande, mest prisvärt är nog en KDC 6047..men upp till var och en att tycka annorlunda.
Men du har väl inte uttag för 6x9" och 6½" i din bil? Vad ska du då med allt det dära till? Fortfarande, mest prisvärt är nog en KDC 6047..men upp till var och en att tycka annorlunda.
Det är draget kablar till hatthyllan(6'9?) sen är det väl inga större problem att koppla om det inte skulle gå.
Det jag undrade va mest,varför köper man ett stereopaket där men inte kan utnyttja alla högtalare på rätt sätt? Sedan ska man inte jämföra ljudet ur en hillman med ljudet från en tex. kenwood eller alpine cd. Hillman når inte upp till dessa riktigt.
Det jag undrade va mest,varför köper man ett stereopaket där men inte kan utnyttja alla högtalare på rätt sätt? Sedan ska man inte jämföra ljudet ur en hillman med ljudet från en tex. kenwood eller alpine cd. Hillman når inte upp till dessa riktigt.