Fick på besiktningen på min volvo 240 ojämn bromsverkan bak.
vb 1,8 & hb 1,1. kollade bromsen på högersida och konstaterade rätt snabbt att ena kolven i oket fastnat pga damasken var borta. Byte ok och har nu luftat det.... men saken är att jag får inte bort alla luftbubblor.
Andvänder mig av en vän som sitter och trampar på pedalen sen har jag en slang från nippeln och ner i en burk. (vet hur det fungerar) Har hållt på en timme och avluftat bara det oket. ena gången kommer det inte ut några luftbubblor bara vätskan ur slangen sen stänger jag å han släpper upp försiktigt sen nästa gång kommer det massvis med bubblor i vätskan ? är det nått fel eller är det bara att fortsätta avlufta? Jag tycker bromsarna fungerar bra isig när jag luftat så som det är liksom men när man tvärnitar så bromsar den först rakt sen slänger den till höger. vissligen har jag 3 urdubbade vinterdäck förutom höger fram som är ett sommardäck som jag dock tycker bromsar mest när jag nitar ? är det pga av luft i systemet eller är det för att sommardäcket greppar mest som den slänger till höger?
Hoppas ni förstår min låååånga förklaring och kan ge nån sorts hjälp?
Senast redigerat av Volvo__power230ET (4 maj 2011)