Låg , clean och busig i gammal stil , finns planer på en strokad motor och trim samt etanoldrift . Ska kolla två Porschestolar imorrn i brunt skinn och därför kommer den nog att kläs om i övrigt också.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Låg , clean och busig i gammal stil , finns planer på en strokad motor och trim samt etanoldrift . Ska kolla två Porschestolar imorrn i brunt skinn och därför kommer den nog att kläs om i övrigt också.
e30;n kommer ju att tas isär mer under vintern men jag ville ändå städa ur den ordentligt inför höstens jobb med chassie , motor och karossmodifieringarna. Kan lova att den hade mkt. gammal skit i sig. :-( fortsättning imorgon...
...andra målningen av de svart ränderna på ventilkåpan lades också ikväll
Lördagen her bestått av fortsatt rengöring och städande av bilen . Blir så nöjd över det rostfria skicket , perfekt för mig som inte lärt sig svetsa. Tvättat alla dörröppningar samt hela bagaget , har också rostskyddat med tunnflytande rostskydd i alla dörrars nederdelar , samma med bagageluckan och motorhuven . Känns skönt att det är gjort och att bilen innan det har varit 100% torr och ren efter flera månader inomhus. Lite bilder...
PS De bruna fläckarna i framdörrarnas öppningar är märken där gummislangen till elen i dörrarna legat och nött i A-stolparna. Ingen rost alltså :-)
Tredje och sista strykningen klar , nu ska det torka ordentligt sen slipåas överflödet bort.
Kommer mest troligt att lägga igen bogseröglor , dimljus och lite annat. Ny placering följer då också av nummerplåten.
Tvättsvamparna på golvet tar reda på överflödet av den tunnflytande rostskyddsoljan som rinner ut över natten... ....lite idéer , får se vad det blir av detta...synd bara att dom ligger och skräpar :-)
Senast redigerat av eastmotorsport (27 augusti 2011)
hihihi...det kommer , ingen större brådska , jag har bilen avställd men v36 fixar jag nyrenoverade masinen och veckan därpå tar jag itu med sänkning och lite andra karosserijobb :-)
Nått jag verkligen hoppas är att lykttorkarna försvinner inom snar framtid Även om dom funkar tycker jag utseendet väger över mer än funktionen i detta fall
Nått jag verkligen hoppas är att lykttorkarna försvinner inom snar framtid Även om dom funkar tycker jag utseendet väger över mer än funktionen i detta fall
Absolut , kommer att tas bort , väntar tills jag river bilen för vintern då även torkarmotorn tas bort. Strålkastarna ska ju också förändras :-)