3293
Sök

Alla ni med framhjulsdrift på vintern!!

1 661 Inlägg
12 maj 2011
vw_tdi skrev:
Bara man kan vänsterbromsa och använda handbromsen rätt så finns det inget roligare på vintern än framhjulsdrift.
Personligen tycker jag att turbodiesel bilar är bäst, man behöver inte varva så mycket för att vänsterbromsa å det finns ork i motorn hela tiden tongue
Folk glodde som f*n i vintras när jag kom över stan på häng i min gamla caddy 88a med kåpa och allt hehe wink

Om du säger så så hoppas jag du provat annat också med motsvarande effekt.
Jag har provat allt och RWD är bäst för ren lek. (Och sämst säkerhetsmässigt)

1 079 Inlägg
12 maj 2011
man genomlider vintern, svär över slask, igenomfrusen bil, kasst batteri och snålkör så billigt som möjligt så man kan njuta av sommarbilen istället. funderar dock på en 4wd bruksbil så man tar sig fram bättre i vinter.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 436 Inlägg
12 maj 2011
AcesHigh666 skrev:
Jag måste prova en 4wd i halka någon gång för att testa smile

GÖR INTE DET! Du kommer tycka allt tvåhjulsdrivet är efterblivet efter det... Finns inget roligare/läskigare än ordentliga 4WD-ställ när snön yr och man är centimeter från att det går åt helvete på riktigt. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

162 Inlägg
12 maj 2011
Caffe skrev:
AcesHigh666 skrev:

GÖR INTE DET! Du kommer tycka allt tvåhjulsdrivet är efterblivet efter det... Finns inget roligare/läskigare än ordentliga 4WD-ställ när snön yr och man är centimeter från att det går åt helvete på riktigt. tongue

Haha håller med helt om det. jag har kört FWD & RWD men i vintras fick jag provat en quattro i 2 decemeter snö and I LÖÖÖÖVE IT big_smile

Jag har 7 intressen: Bilar å sex

223 Inlägg
12 maj 2011
Caffe skrev:
AcesHigh666 skrev:

Ren lek tycker jag Rwd är roligare än Awd.
Smaken är som baken och tur är väl det, annars hade väl alla kört Skoda med 1,3 liters motor!

957 Inlägg
12 maj 2011
Min Honda och jag hade jävligt kul i vintras   inga problem med  FWD  körde fast bara en gång ochd et var   liksom 3dm snö framför garage porten så  det gick  inte köra  ut men anas  har jag aldrig kört fast under dessa nästan 4 år med FWD
Senast redigerat av Transporter89 (12 maj 2011)

31 Inlägg
12 maj 2011
köpte min a4 tdi quattro som vinter bil och kan bara säga att jag kommer aldrig köra 2wd på vinter igen

och vad tro du att jag ska göra då??

12 086 Inlägg
12 maj 2011
Jag körde 525ix halva vintern, nästa vinter blir det A6 quattro. Med vintrarna som varit senast är ju 4wd ett måste, snö överallt i mängder:P
Skulle aldrig få för mig att köra fwd på vintern, tråkigt att aldrig kunna leka loss. Att sladda med handbroms suger ju fetdase!

Sök