2489
Sök

S40 2.0T -01 felkod P0237

Diagnostekniker
2 731 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Halloj.

Bilen går skit så jag köpte en felkodsläsare ifrån biltema och fick upp P0171 - system för magert. Och P0237 - Turbo boost sensor A low curcuit.
Nollade felkoderna och startade bilen och fick upp P0237 igen.
Tänkte då fråga vart denna sensor sitter eller om det är den jag tror att det är (inringad).
http://i.imgur.com/CWqrd.jpg

Tacksam för svar

Mvh
Senast redigerat av Jesper328 (17 januari 2013)

Up the RA

145 Inlägg
lördag 00:45
Hej!

Har exakt samma problem, fick du detta fixat?? Min bil går så dåligt på tomgång, blir den lite varm går den super.

3 226 Inlägg
lördag 08:54
Perfected-Pursuit skrev:
Hej!

Har exakt samma problem, fick du detta fixat?? Min bil går så dåligt på tomgång, blir den lite varm går den super.

Har du BÅDA felkoderna som nämns i det nu 11år gamla inlägget?

513 Inlägg
lördag 09:06
detta är ju ett lysande eksempel på att trådskaparen skiter i att återkoppla o berätta hur han löste sitt problem.
man ska ALLTID uppdatera sin tråd med hur man löste felet, det ät till stor hjälp för andra

Diagnostekniker
2 731 Inlägg
lördag 09:45
Trådstartare
Hahaha, det var ett tag sen det där.
Men jag kommer ihåg det här, och det var fel på laddtrycksgivaren som är inringad på bilden. lol

Up the RA

145 Inlägg
för 12 timmar sedan
jag hade felkoderna separat, först hade jag endast: Bank 1 lean, generell misständning på ALLA cylindrar, tror exakt samma felkod som han skrev i början.

Först på senare tid försvann den och så kom hans andra felkod upp. Dock har jag byttt båda mina Map sensorer mot BOSH OEM? Kanske fick trasiga nya map sensorer? Bilen går bra på kall start, sedan skitdålig i typ 2min, sedan hur fint som helst. Ska göra lite felsökning till helgen.

Sök