2509
Sök

ändra bultfördelning

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
hej

har nu äntligen hittat precis sådana fälgar jag vill ha till mercan...men det visade sig vara så att de har bultfördelningen 5x120...medan mercan har 5x112,5 (tror jag)...nu har jag hört att man kan lägga in typ spacers men som har nya hål för annan bultfördelning, och därmed skulle göra det möjligt att få fälgarna på..
nu undrar jag om man kan göra så?
finns det såna plattor att köpa ? och isåfall var?

väldigt tacksam för svar

mvh//simon

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
5 augusti 2006
kolla på däckfirmor, de brukar kunna hjälpa dej, kostar ca 400 st smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

231 Inlägg
5 augusti 2006
Denna typen av spacer som ändrar bultcirkeln är ganska ovanlig pga att det inte är tillåtet att använda sådana i Sverige. Vanliga spacers är dock ok.. Har sett nått kit för ca 3000:- och dom breddar minst 25 mm/sida. Det går borra om bultcirkeln i naven om det finns plats. Är ju inget man gör hemma i ett vanlig garage utan kräver rätt maskiner och kunskap... Hade skillnaden varit ngt mindre, så kan man använda exentriska konor. Går att använda en fälg som har antingen 5x108 eller 5x112,5 mm på en bil med 5x110 eller omvänt förhållande Är även viktigt att fälgen centreras upp i navet med denna typ av konor, annars blir det rejält med obalans... Så det blir nog till att leta efter andra fälgar...

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
6 augusti 2006
skicka ett PM till en som kallar sig "kuhlin" på zatzy.com han kan fixa det åt dig!

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
okej...tack för alla svaren!

fälgarna det handlar om är Borbet 16*10 tummare ...och jag tyckte <150 € för såna fälgar inte är riktigt dyrt så skulle va kul om man fick dom att passa smile

Sök