Tänkte kladda ner hur jag gjorde för att få igång min bil samt ta bort rattlåset, ifall det drabbar nån annan merca ägare.
Jag tog bort klämringen vid tändningslåset. Bakom den är det en liten knapp, den borrade jag bort. Sedan drog jag tändningslåset rakt ut till höger, då är rattlåset ur. Sedan klippte jag alla kablar i "rosen" "tändplattan osv osv.
Drog en röd kabel från dem två grova röda till en strömställare med två knappar (en fjädrande) sedan la jag ihop alla dem andra förutom dem två lila (dem går till startmotorn) så drog jag alla dem till den ickefjädrande knappen. Slår jag nu på den så tänds alla lampor. Sedan drog jag dem två lila (en grov och en tunn) till den fjädrande utgången på strömställaren.
Sedan är det bara att slå på den icke fjädrande, då lyser alla lampor och bilen är klar för start. Sedan håller man in den fjädrande så går startmotorn igång, släpper sedan knappen när motorn är igång. För att sedan stänga av bilen, slår jag bara av den icke fjädrande knappen och allting slår ifrån.
//ae